måndag 14 januari 2013

Before we know the word of it, I'll be home

Längesen jag uppdaterade nu, men det har inte hänt sådär värst mycket på senaste tiden.

I fredags var jag och min sydafrikanska tjej-kompis ute och "car-bar:ed" och bar-hoppade. Så otroligt kul att träffa nya människor och prata. Folk här är så intresserade om dig och ditt liv. Vart du kommer ifrån och din bakgrund. Det är roligt, för det känns äkta på något sätt :)

Massa dans och en hel del (för många) drinkar senare åkte vi hem vid 4 snåret. Tacksam över att jag sover i källaren och riskerar inte att väcka resten av familjen som garanterat ligger och sover vid den tiden. Det blev en kväll med många roliga minnen och en del suddigheter, men det hör till ;)

Lördagskvällen blev det lugnt, kände mig ganska sliten från dagen innan och spenderade kvällen med filmtittande. Såg filmen "The Dictator" - vilket skit!! Verkligen inte min sorts humor. För er som faktiskt TYCKTE OM "Borat", kanske gillar denna. Men inget för mig..

Det är över 5 månader sen jag lämna Sverige, och jag måste säga att tiden går snabbt fram. Hela december och julen gick dunderfort, och nu är vi redan i mitten av januari.

Before we know the word of it, I'll be home. 

Utan att nämna för mycket vill jag säga "Tack" till mina vänner där hemma som inte glömt mig.. Tack till er som ringer, skriver SMS, mejlar och för att inte snacka, skickar brev! Jag saknar er mer än ord kan beskriva och häromdagen ville jag inget annat än bjuda på vin och tacos.  
Tack till er som fortfarande rår er till mig när ni behöver stöd - ni har ingen aning om vad det betyder.


Jag må vara långt borta, men en stark och äkta vänskap blir inte svagare av långt avstånd - kanske snarare tvärtom?


T

1 kommentar:

  1. Det är så sant! O vissa stjärnor lyser klarare än nånsin! Kram på dej / mizan

    SvaraRadera