lördag 15 september 2012

Au-pair-möte och bankärende

Det har gått lite mer än en månad sen jag åkte hemifrån. Känns lite konstigt men fortfarande hur spännande och kul som helst! För varje dag som går, kommer jag mer och mer in i familjen och det känns bara bättre och bättre!

Idag har jag varit på Au-Pair-möte, det gick jättebra. Jag var lite orolig eftersom de 2 tjejer jag har träffat här än så länge skulle inte inte hit, någon av dem! Så jag fick helt enkelt klara mig själv. Men det var absolut inga problem! Jag körde dit en timme för tidigt (eftersom jag fått för mig att mötet började 9 och inte 10) Ajja, vi va på ett ställe som hette "The sculpture garden" och var fantastiskt vackert. Underbar miljö och en massa skulpturer överallt :)
Jag träffade min rumskamrat från New Jersey och vi började snacka, hon bor inte så långt härifrån, vilken är bra. :) Undertiden vi stod och snackade kom fler och fler tjejer fram till oss och ville vara med i samtalet, vilket bara var roligt. Så till slut satt vi typ 8 tjejer och snackade om våra familjer och livet som aupair hitintills.

Jag förstår idag att jag är väldigt lyckligt lottad med den fina familjen jag kommit till. För det var nästan alla tjejer som hade något att klaga på. En del jobbade för mycket redan, en del hade barn som inte gillade dem. Andra hade att den ena föräldern varit emot au-pair redan från början och hade därför inte riktigt välkomnat den tjej som kommit. Idag när jag fick höra allas historier om deras familjeförhållanden så förstår jag hur viktigt det är att hamna i en bra familj för att få allt att fungera. Jag kan inte komma på något negativt alls att säga om min värd-familj - och det glädjer mig!
Vi har fått en bra kontakt tycker jag och känns som vi kan prata om det mesta!

Idag var jag inne på banken och fixade ett bank-konto. Skitstolt var jag när hon bad om alla papperna och jag var förberedd med allt hon behövde. 2 gånger idag har jag fått beröm av min engelska!! :) Bankärendet gick jättebra, inom ett par arbetsdagar ska jag få mitt bankkort och därmed slippa ha massa kontanter liggandes här hemma.
Nu är det bara ett amerikansk ID kort jag ska skaffa sen har jag nog allt jag behöver :) Det amerikanska ID-kortet skaffar jag frivilligt eftersom jag inte vill springa omkring med mitt pass när jag måste legitimera mig, såsom när jag ska ut och svira eller om jag ska någonstans där de kräver ID.

Idag har vi haft ca 22 grader och sol. Nästan vindstilla och det är hur härligt som helst, jag bara älskar det. Men det känns på morgnarna att hösten är på väg, då är det lite kyligare och en extra tröja är nice att ha på sig.

T

1 kommentar:

  1. Hej lilla du!
    Att inte ha hemlängtan betyder att man har kul och tycker livet leker.
    Härligt!!!
    Kram Tommy

    SvaraRadera