tisdag 22 januari 2013

Living the dream..

Måndag igen. Jag har blivit frisk och kry och känner att jag har ny energi. Jag är på strålande humör och jag känner att livet just nu känns fantastiskt! :)

Jag avslutade nyss ett Skype-samtal med en nära vän hemmifrån. Som jag saknar! Det finns mycket att göra i New York - No doubt! Men det finns också mycket man vill visa. Så känner jag. Det finns jättemycket jag vill visa upp för mina kompisar hemma. Mycket som jag ser varje dag och som jag anser vara min vardag.


Tiden står still hemma säger alla när jag pratar med dem. "Tiden står still och vardagen fortsätter" På ett sätt kan jag knappt vänta innan jag själv är tillbaka i min gamla vardag. Att gå till Lyckebo för att jobba, Där jag går till min granne/arbetskollega för AW. Att ringa min nära vän bara för att höra hur hennes dag varit och för att berätta om min. Att planera tjejkvällar, fester och mys med dem jag tycker om mest av allt.
Men samtidigt så är min vardag annorlunda nu, och jag trivs och älskar livet. Allt går så bra. Allt är så kul och spännande. Jag lär mig nya saker varje dag, om mig själv, om USA och språkligt.



Momentet just nu som jag ser fram emot är när mamma kommer och hälsar på! På ett sätt vill jag inte ha besök, för att jag vet att det kommer bli jobbigt när dem åker hem igen. Men jag ser verkligen fram emot att få krama och prata med henne. Berätta om alla knäppa människor jag träffat, få visa platser jag sett, uppleva nya sidor av New York. Få saker går att beskriva, berätta eller visa. En del saker ska upplevas. och;
Mamma, när du kommer hit så kommer vi ha det toppenbra!! :)

T

3 kommentarer:

  1. Óch som jag längtar tills jag kommer till dig. Vi kommer att få några dagar att utforska staden som aldrig sover ;))
    Bara 40 dagar kvar....Lääääääängtar.

    SvaraRadera
  2. Underbart att läsa ditt inlägg :) så roligt det var att prata med dig i tisdags. I miss you <3

    SvaraRadera
  3. Jag saknar dej o ditt glada skratt / mizan

    SvaraRadera