söndag 25 november 2012

Sockerbit, sweet and Swedish

(Känsliga föräldrar varnas)

Idag har jag varit i storstan med en vän. Vi skulle till "Ripley's - belive it ir not" för jag fick ett erbjudande av min värdmamma. Men eftersom erbjudandet var för 4 personer så gick det inte riktigt som vi tänkt, så vi gick vidare. Vi gick för att hitta "vänner"-huset och Carries gata i "Sex and the City", det gick inte så värst bra, och efter en lång tids promenerande gav vi upp och tog nästa plats på listan som var "sockerbit" den svenska godisaffären i New York.
Herreguud vad dyrt där var. Jag köpte ett litet marabou-choklad och pyttelite blandgodis, och hamnade på totalt nästan $16 !!!!!! Helt sjukt alltså! Antar att det går bra för dem, eftersom folk verkligen går dit och handlar (även jag själv). Dem hade även saker som nyponsoppa, oboy och sillsås. :)



Efter det, valde vi att gå och käka lunch. Vi gick till ett ställe och åt kycklingbaguett/kycklingrulle. Gott! 

Vi gick till en park där det var en julmarknad, med massa små handgjorda grejer folk sålde, supermysigt!  En mysig dag med andra ord! :) 

Fick ett sms idag av en kille jag träffade ett tag när jag var hemma. Han ville väl mest påminna mig om att han saknade mig, och att han tänkte på hur mysigt det varit om jag varit där nu.. Men inte på det där sättet som ni tänker, utan på det andra. Ni vet när man har den där "friends with benefits". 
Tanken har inte slagit mig tidigare att det var ett tag sen jag träffade honom, eller någon annan för den delen. Tiden här har gått så otroligt snabbt, att jag inte har haft tid att tänka på sånt där. Men efter ett par sms,  inte bara från honom, har fått mig att sakna "det där". 

T


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar