måndag 27 augusti 2012

Up then down, then up again

Vilken dag!! :)

Dagen har varit både upp och ner :) Det tog lite tid att få den lilla att somna idag. Min plan B (om han inte somnar i sin säng, vilket nästan inte går utan skrik, gråt och protester) är att ta honom i vagnen och gå en runda, då somnar han på ett ögonblick :) Men idag när jag va på väg ner från trappan och i vagnen, upptäcker jag att det totalt öser ner. Så det va bara att gå upp igen, han somnade ovanpå mig men vaknade när jag skulle lägga honom i sängen. Så jag fick försöka få honom att somna igen, vilket jag lyckades med. Sen fick jag lägga mig i hans säng tillsammans med honom och successivt få honom att ligga i sängen. När han väl somnat så lyckades jag (inte smidigt) men tyst komma ur sängen. Puuuh!

När jag kom ner, så satt den stora med sitt Nintendo DS (som han älskar att spela på). Jag bad honom att stänga av det efter 20 minuter vilket han gjorde. Men sen helt plöstligt var allt tråkigt. Det fanns INGET i huset som han verkade tycka vara roligt. Jag tog fram sällskapsspel, föreslog fotboll ute och lite annat, men inget passade. Så är det väl men jag hade min kära far i huvudet "det är OK att ha tråkigt ibland, ibland måste man få ha tråkigt". Ett par incidenter i ren protest från hans sida tror jag, men till slut så har vi haft en jättemysig kväll tillsammans hela familjen :)

Vi åkte till "GameStop" efter maten för att T skulle fixa en ny karaktär till sitt spel.
På vägen hem hör jag hur M (den lilla) säger "OUU" hela tiden. Jag tittar bak och sen honom med nästan hela pekfingret upp i näsan! Jag börjar as-garva och mamman tittar på mig som om jag kom från månen. Men när hon tittade bak och såg vad hennes kära son gjorde, började hon också skratta. "I'm so proud" sa hon - Riktigt kul! :)

Familjen här är så otroligt rolig och trevlig. Jag är verkligen lyckligt lottad över att ha kommit hit. Dem är så otroligt snälla och lätta att umgås och bo med. Allt funkar så otroligt bra :)

T

2 kommentarer:

  1. Skönt och höra att du trivs med alla i nya familjen!

    Är oerhört kul att läsa om ditt liv over there!

    Här i Stockholm idag har folk fått skrapa rutorna på bilarna.

    Hoppas du har varmare klimat!

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Hej! instämmer med föregående talare! verkligen kul att du trivs i familjen, Trots allt pill i näsan mm.
    Kram Tommy

    SvaraRadera