söndag 17 mars 2013

St. Patrick's Day

Idag är det St. Patrick's Day, en irländsk högtid som firas med mat, öl och gröna dekorationer. 

Igår var vi inne i city för att se paraden. Jag menar, hur ofta har du chansen att se män i kjol? 
Det var väldigt kallt (jag som skickat hem mina vinterkläder med mamma). Det började snöa också efter ett tag. Paraden ska tydligen hålla på i flera timmar. Vi stannade lite mer än 2 sen gick vi till "PubCrawl". 
PubCrawl är något man köper biljetter för (vi fixade våra gratis). Man "signar in" på en av de utvalda barerna och så fick vi ett "inträdesband" som man visar upp att man köpt biljett, grön plastmugg, vars en öl-biljett och en bok med karta och lista på alla pubar och klubbar man kunde gå till. Eftersom jag skulle jobba på kvällen så drack jag inget, så S fick min ölbiljett, lyckos henne! :) 

Alla i stan vad klädda i grönt, skrek och sjöng :) 

När jag slutade jobba bar det ut för lite party i White Plains (som är nästa stad över). Vi hade jätteroligt! Det vi minns i alla fall ;) 

Nyss avstigna från tåget som var fullpackat!


En av klubbarna vi gick till.. allt i grönt!
"Take a picture of me!!"

Män i kjol


St. Paddy's day-fin :) 




 Idag har jag legat i sängen hela dagen, gick upp klockan 18 då det var dags för irländsk middag.

T


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar