onsdag 7 november 2012

Sandy - update

Jag skriver just nu från Crown Plaza Hotell i White Plains. Strömmen har fortfarande inte kommit tillbaka hemma (men kommunen har lovat att få den tillbaka innan 23 imorgon kväll) Så vi hoppas att den kommer tillbaka då.

Idag har det snöat rejält! Personligen tycker jag det är supermysigt..

De senaste 10 dagarna har varit ganska tuffa. Egentligen inte av någon anledning mer än för att vi har flyttat omkring överallt. Folk har haft panik över att inte ha ström. Jag har inte jobbat många timmar eftersom min värdmamma varit hemma från jobbet, vilket har gjort det extra tufft att inte ha något att göra. Köer till bensinmackarna har varit kilometer långa. Folk har köat i 2-3 timmar för att få bensin i bilen - helt galet! Vi har inte kunnat åka någonstans eftersom vi har haft problem med att hitta bensin.

I måndags gick strömmen när vi satt och åt middag, den natten sov vi i huset.
Tisdag natt åkte vi hem till vänner till familjen. Vi hade middag där och vi sov även över där eftersom dem hade ström och värme.

Onsdag åkte jag och min värdmamma till gymmet. Dem har ett litet dagis där du kan lämna dina barn medans du tränar. Detta gjorde vi med lilleman medans stora killen var iväg på bio med sin pappa och en vän. Jag tränade i 45 minuter och försökte rensa huvudet lite. Sen åkte vi tillbaka till huset och sov där från onsdag till fredag.

I fredags åkte vi till Long Island (jag, min värdmamma och båda grabbarna) värdpappan stannade kvar i huset för han ville inte lämna huset ifall något skulle hända. Min värdmammas föräldrar bor där, dem hade fått strömmen tillbaka på torsdagen så vi valde att åka dit. På lördagen fick dem tillbaka kabel-tv och internet.

Idag (onsdag) kom vi hem ifrån Long Island. Vi lämnade stora killen i skolan och jag och lilleman åkte hem för en play-date hos en av familjens vänner som har en son i samma ålder som lilleman. Jag va där med honom i ett par timmar så min värdmamma kunde köra till jobbet. Efter det släpptes jag av på en galleria för lite shopping. Jag behövde en ny paus för att få lite egentid - välbehövligt. Jag kom hem med ett par nya skor och en halssduk.

Det har varit ett par tuffa 10 dagar.. men jag försöker hålla humöret uppe. Det är inte lätt alltid, men jag vet att det blir bättre snart.

Men min värdfamilj har verkligen varit toppen! Dem har sett till att jag har det bra, frågat hur jag vill göra och dem har verkligen brytt sig om hur jag har det, detta uppskattar jag till tusen! Jag kunde inte önskat mig bättre värdfamilj. Jag är så otroligt glad över att vi inte blivit värre drabbade. Vi kunde varit hemlösa.. Det som har drabbar New York är ledsamt för det är så många utan bostad, värme och mat.

Det blir bättre - håll humöret uppe och stå ut <3
T


1 kommentar:

  1. Hej Bruden! Va skönt att allt snart är som vanligt igen. Härligt att du börjat skriva igen.
    Man har saknat att läsa din blogg.
    Snart får du en välförtjänt liten semester till Maria (nice) Ta hand om dig och håll modet uppe.
    Kramar i massor
    Tommy

    SvaraRadera