fredag 23 november 2012

Thanksgiving and Black Friday

Thanksgiving igår började med att klockan ringde 05.00, steg upp och gjorde mig i ordning för att åka till stan och se den årliga paraden. Vi lyckades hitta platser som verkade bra (för att folk framför oss satt ner) men när paraden satte igång, så ställde sig alla upp såklart ;) Så jag önskar att jag hade fler bra bilder. Här är i alla fall ett pyttelitet videoklipp, se om ni känner igen kvinnan i vitt..


Vi var tidiga och väntade lite mer än en timme innan paraden skulle börja, vi såg ca en och en halv av den 3 långa paraden. Vi gick och försökte hitta ett ställe att äta på (eftersom ingen av oss hade käkat frukost). Vi stannade till slut på Grand Central och jag tog en pizza-slize. (man ville ju inte proppa i sig massa mat en dag som Thanksgiving).
Senare satte jag mig i en taxi för att hitta till Pennsylvania Station som skulle ta mig till Long Island. Taxichauffören hittade sämre än vad jag gjorde, så efter 8,5$ stannar han och frågar om jag kan tänka mig att gå resten av biten. vilket jag gör, totalt onödiga pengar! Jag går ca 10 "block" och hittar till slut stationen, ställer mig i kö för att köpa biljett och hoppar på tåget en halvtimme senare. Något gott med att jag var tvungen att gå var att jag nog nu lärt mig hitta bland alla "avernues" och "streets" i New York! :)
Tåget tog över 2 timmar, jag fick byta på en station som hette "Babylon", men sen hämtade min värdmamma mig på stationen. 

Vi körde till ett underbart fint hus typ 5 minuter från stationen. Alla var där redan, männen i soffan framför amerikansk fotbollsmatch och kvinnorna i köket som yra höns försökte få middagen klar.
Till slut satte vi oss alla ner till bords och började äta, allt mat var verkligen supergood! :) Kalkon har jag ju ätit innan, och tillbehören var goda. "stuffing" "sweetpotaeo (mashed or sliced)" med marshmellos på. "gravy", morötter stekta i brunt socker och olja, gröna bönor med någon form av bröd-krydd-mix och så kalkonen förstås! :) 

Efter maten återgick männen till soffan, kvinnorna dukade undan, diskade och städade. Efter det så var det allmänt mingel. Ingen satt direkt och pratade utan alla var här och där, vilket hade sin charm :) 

Sen var det dags för efterrätt och jag tror att där var lika många efterrätter som personer. Frukt, pajer, min mortotskaka, kakor, bakelser, cupckakes och ja Gud vet allt! Jag tog en liten bit av min morotskaka som fick goda revyer av resterade gäster :)
Efter efterrätten blev det mer mingel och sen till slut började folk trappa av och åkte hem, vi med. Vi hade lite otur på vägen hem och stötte på trafik. Det tog oss ca 2,5 timmar att köra hem från Long Island som annars tar ca en timme. 

När vi kom hem, körde jag och shoppade med 5 andra tjejer, köpcentrumet skulle öppna vid midnatt och vi var där ca 23. Men några affärer hade öppnat så vi började vår shopping redan då ;) 
Jag måste säga att jag blev lite små besviken på hela det här "black friday". Jag vet inte om det kanske var det köpcentrumet eller om det var så sent på kvällen att kanske reorna inte hade börjat än.. Visst var där rea, men det var inte som man hade hört med "70% off". 
Jag kom hem med en "Hoodie", nya stövlar, 4 nagelack, en skinväst och ett par Tommy Hilfiger solglasögon. Jag spenderade inte 150$ så jag är hyfsat nöjd! :) 
Halv fem i morse la jag mig i sängen och somnade innan huvudet landade på kudden..

Jag vaknade idag av att en av arbetarna för huset ringde och bad mig öppna dörren. Då var klockan kvart över tolv.. Jag har ätit lunch till frukost och ingen är hemma, så skönt att bara ta det lugnt ! :)
Ikväll är det barnpassning som gäller :)

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar