tisdag 14 februari 2012

Träningscykel tillbaka..

Hur klumpig får man vara? Jag skulle få tillbaka min cykel av JI idag. Hon var här nyss och lämnade av den. Hon ringer ner mig för att möta upp henne och öppna dörren och för att hjälpa henne upp med den. Går ner och ska hjälpa av med den från bilen, då jag inser att när dörrens stängs, att jag inte har några nyklar på mig! Extranykeln har syrran i Svedala och det snöar ute! Rena rama turen är att vaktis i huset kommer cyklandes nere vid andra änden av huset. Jag springer dit och hon öppnar till oss - TUR! Jag hade tända ljus i hela lägenheten och musik igår, inte direkt så jag hade kunnat åka till Svedala för att hämta nykeln ändå..

Dagen idag började med ett besök hos tandläkaren. Gick hyfsat bra, känns bra att kunna gå dit utan att betala :) Tackar vi folktandvårdens försäkring för!

Vidare till jobb 45 minuter tidigare eftersom tandläkaren inte tog så värst lång tid. Jag slutade klockan ett och sen var det bara att cykla vidare till nästa jobb. Jobbade sen från ca kvart i två till kvart i sex. Känns bra! Imorgon har jag ytterligare en lång dag, men på ett och samma ställe. Stora gruppen ska på utflykt, så imorgon blir det nog lugnt och skönt (om man ens får säga så?)

Alla hjärtans dag idag, har fått en del söta SMS och dem tackar vi för! Känner väl egentligen att hela den här dagen är lite överskattad, hur mysigt är det inte att få lite extra uppvaktning en dag som inte är någon speciell? Men sen o andra sidan så är denna dagen ett bra tillfälle att ge extra uppmärksamhet åt någon man tycker extra mycket om.


T

1 kommentar:

  1. Haha, var det rea på gelehallon i hjärtform så här på alla hjärtans dag?;) Samma fick jag.

    SvaraRadera