måndag 2 juli 2012

6 veckor kvar...

Vilket väder vi har haft idag, och jag har nog spenderat hela 30 minuter ute i solen. Städningen på jobbet är största prioritet men snart är det klart. Några små-saker kvar och det ska bli så skönt att kunna lägga undan den där listan och bara koncentrera sig på barnen och på lite ute-verksamhet! 

Jag har precis ätit upp min middag (köttbullar och pasta). Lite senare ikväll blir det nog en runda i slingan med en god vän. Tro mig, jag behöver det! 

Idag är det 6 veckor kvar till jag åker, och det kändes som igår jag hade 6 månader framför mig innan jag skulle resa iväg. Idag har jag en skype-dejt med familjen och det brukar kännas otroligt bra efter det. Min verklighet börjar komma ikapp mig, och nervositeten kommer mer och mer. Men samtidigt ser jag fram emot det och tycker att detta ska bli otroligt skoj och spännande. Jag måste samtidigt ställa in mig att det i början och i perioder kommer vara otroligt ensamt och jobbigt. 
Jag känner att jag har kommit till en fantastisk familj, som verkar gilla mig redan och är noga med att jag ska känna mig som en i familjen - precis så som det ska vara! 


Det börjar dra ihop sig till att börja packa ner min lägenhet och förbereda inför tillfällig flytt. Känns lite konstigt, men det är spännande! 

T



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar