söndag 15 juli 2012

Helgens uppdatering

Helgen är snart slut, men semestern är i full gång! :) 

I fredags var det dags för AW med mina kära kollegor. Vi gick till "Upp eller Ner". Vi beställde "Mixed Grill" allihopa, vilken fantastisk mat!



"Mixed Grill
Ryggbiff, Majskyckling, Hickory kamben, Chorizo, grillad majs, coleslaw,friterade lökringar, barbecuepotatis, bearnaisesås och bbqsås" 
http://www.uppellerner.se

Allt var jättegott och det blev perfekt att servera det såhär, när vi satt vid ett runt bord. Hit kan jag verkligen rekommendera folk att gå och äta, mysig miljö, gott om personal och god mat! 


I lördags var det dags för konfirmation. Kl 12.00 skulle vi befinna oss i kyrkan. Jag vaknar av mig själv och tittar på mobilen. Jag inser att mobilen dött och inte väckt mig i tid. Klockan är nu 9.47 så det blir snabba ryck in i duschen, klä sig och göra sig klar för avfärd. Tur så hade jag lånat syrrans bil vilket gjorde att jag kunde vara i tid till konfirmationen. Efter ca en och en halv timme i kyrkan, pratande om Gud, kärlek, respekt och rengbågsrummet så var det hela slut. Sen vidare hem till moster som dukat och fixat till sina gäster. Det bjöds på god mat och trevligt sällskap. En del gick hem tidigt, andra stannade länge. Jag valde att vara kvar en stund eftersom jag inte hade något särskilt att åka hem till. så runt 23 körde jag hem igen. 







Idag är det "klockan åtta hos mig"-middag på Sektersgatan och det ska bli så otroligt mysigt - som det alltid brukar vara! :) 

Senare ikväll ska jag även ha en Skype-date med familjen.

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar