fredag 27 juli 2012

Stockholmsuppdatering

Min onsdagsmorgon började med att jag hittade detta nedanför brevinkastet. Min kära vän tänkte på mig och ville ge mig sysselsättning på tåget. Någon jag verkligen uppskattade! (:

På tåget kunde jag inte annat än sysselsätta mig med musik, COSMOPOLITAN och korsordstidningen.
När jag kom fram i Stockholm tänkte jag att jag skulle vara duktig att hitta till hotellet helt själv, jag startade GoogleMaps, men när jag började gå och insåg att jag helt plötsligt var utanför kartan på skärmen insåg jag mitt bästa och tog en taxi bara 1,8 km från där jag var. Jag kom fram i alla fall och det är väl det enda som räknas?
Väl framme på hotellet stod en ursnygg receptionist som hjälpte mig med nyckel och grejer. När jag hade checkat in, och lämnat min väska nere på rummet, blev jag sugen efter en kall drink. Så jag gick upp till baren och tog en, sen kände jag mig trött och "jet-laggad" ;) så jag gick o la mig, nervös inför morgondagen.

Men morgondagen började inte helt knasigt, hotellfrukost kan ju aldrig bli fel! Sen hämtade taxin mig halv åtta för att bege mig till ambassaden. Min tid klockan åtta var inte att respektera, inte någons tid allt. Utan där var det först till kvarn som gällde, (den som bara det visste). Jag fick lämna fingeravtryck och blev kallad till min så kallade intervju (som bestod av 3 frågor), sen sa hon att mitt visum var godkänt och att jag kunde förvänta mig det inom någon vecka. Så sen var det bara att ta taxi tillbaka till hotellet och checka ut. Förmiddagen och dagen i torsdags spenderade jag i stan, in och ut ur affärer, shoppingtarmen skreeeek, och ja! Jag kom hem med några fynd. Där va ju liksom rea i nästan hela stan och hur lätt är det då att stå emot frestelserna? ;)

När jag kom hem var jag trött som bara den efter nästan 6 timmars tågresa med ingen AC och 100 grader. Jag duschade och bäddade rent sängen och sen somnade jag gott!

Idag har det varit strålande väder! Jag ringde syrran och bjöd hit henne och ett par andra Svedala-bor till stranden där jag har spenderat ett par timmar. Ikväll är det AB (After Beach) i Malmö med god mat och dryck!



Allt börjar närma sig!
T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar