söndag 22 juli 2012

Brännbollsturnering i Öja

Igår var det dags för Öja Brännbollsturnering. Jag cyklade hem till ALO för frukost vid tio, iklädd träningskläder redo för brännboll. Med mig tog jag ingredienser till vår morgondrink - strawberry dauquri. Efter frukosten bar det av med cykel till Öja, laget skulle träffas upp en halvtimme innan turneringen började, laget bestod av åtta taggade personer. "du e bränd" hade vår lagkapten döpt oss till. Vi skulle spela fjärde matchen och vi såg många duktiga lag under vår väntan. 
När det var vår tur så hade laget "halv tolv" inte mer än 2 spelare, och fick fiska efter nya i publiken. Tillslut var dem fler än oss, men vi vann den matchen ändå!
Sen var det att vänta ca 45 minuter innan vi skulle spela igen, då blev det lite vätske-påfyllning och taggnig på nytt. Den andra matchen förlorade vi dock och blev därmed ute ur turneringen. Men vi hade jätteroligt, och det är ju trots allt det som är meningen! :)


Efter turneringen följde jag med familen Olsson hem, som kärt nog, bjöd mig på grillat. Sen hade vi lite Kubb-spel och senare på kvällen spelade vi TP. I början låg jag under utan en endaste tårtbit, men jag tog hem segern snabbt och vann. En jättetrevlig dag - verkligen! Kvällen tackar jag familjen Olsson för, ni är underbara! 


Idag är det sommarteater med den yngsta medlemmen av familjen Olsson, det ska bli skoj! 

T



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar