söndag 1 juli 2012

"det han önskar hon visste"




















Innan jag åkte till Öland köpte jag mig tidningen Cosmopolitan. Där fanns en artikel som hette "20 saker han önskar att du visste". Såhär följer dem:


  • Jag blir nervös när jag inte får ha fjärrkontrollen. det är bara så. Den är min även om vi skulle vara hemma hos dig." Manne 24år
  • Det finns mer i livet än sex upptäckte jag efter att jag fyllt 25. Så om din kille är 24, vänta lite bara.." Johan 29år
  • Vi kommer aldrig se din nya nyans på läppstiftet eller hur din nya hudkräm enligt dig gjrot underverk, men vi ser hur glad du ser ut och smälter av det" Magnus 37år
  • Det finns inga koder i det jag säger. Om jag vill följa med dig någonstans så vill jag det. Oroa dig inte" Filip 27år
  • Det är okej när du behandlar mig snällt och pratar på vårt interna sätt, men gör det inte framför mina kompisar. Jag får äta upp det i åratal efter. Viktor 22år
  • Jag hör skillnad på riktiga orgasmer och fejkade. Sluta larva dig. Robin 29år
  • Det är helt bortom min kapacitet och mitt förstånd hur ett par skor kan framkalla eufori. Per 29år
  • Jag svarar kort på SMS-meddelande. Det betyder inte att jag inte älskar dig. Jonas 24år
  • Det retar mig att ni tror att män inte har känslor. Om jag har älskat dig någon gång så tar det längre tid än du tror att släppa dig. Om du hör att jag haft ett one-night-stand så beror det på att jag söker bekräftelse. Amadeus 28år
  • Vi är villiga att testa vad som helst som du skulle vilja göra i sängen. Fråga bara. Robin 29
  • Vi bryr oss mer än du kanske tror. Det är bara lite svårt för oss att ge slängkyssar till dig i telefonen när alla våra arbetskamrater står i närheten. Samuel 33år
  • Säg att du älskar mig varje dag annars glömmer jag det och blir osäker. Det spelar ingen roll hur mycket jag förnekar det, jag behöver höra dig säga att jag är viktig för dig. Robert 31år
  • Sluta säga att du är fet och ful. Det är en förolämpning mot mig. Jag tycker ju du är skitsnygg. Sluta påstå att jag har fel. Michel 22år
  • Jag vet att du använder dina vackra ögon och ditt leende när du vill ha någon. Du lurar mig inte men jag tänker inte säga något för jag gillar det jag ser. Teodor 34år
  • Vi vill bli behövda. Även om du kan göra allt själv, be oss ibland. Kalle 31år
  • Du gillar när dun kille överraskar dig med att bjuda ut dig på middag. Han gillar när du gör samma sak för honom. Emil 24år
  • Om du verkligen är intresserad, spela inte svårfångad. Daniel 27år
  • För mig är shopping en plikt, inte en aktivitet som för dig. Ludvig 27år
  • När han frågar vad som är fel och du säger 'inget' så tror han på det. Jakob 32år
  • Du har tillräckligt med kläder och skor och vi tycker det är jobbigt att se dig släpa hem fler kassar med dyra saker som bara skär hål i budgeten. Du behöver dem inte. Johannes 25år
De punkter som är fet-stilta är de som jag känner extra starkt för. De är så söta och ärliga. 

Här är några (enligt mig) saker hon önskar han visste:
  • Vi tycker om när ni håller upp dörren åt oss, inte för att vi inte kan, utan för att vi känner oss prioriterade. (Mer än när vi måste fånga upp den när den håller på att stängas efter dig)
  • Även om ni inte gillar att se böle-filmer, kan ni väl låtsas tycka dem är bra, precis som vi gör när ni vill se den nya batman filmen.
  • Även om vi tycker om att ta hand om er, så erbjud er ibland att hjälpa till, eller till och med ha städningen och maten klar någon gång när vi kommer hem. 
  • Storleken har betydelse, men på båda hållen. Se till att du vet vad du sysslar med i sängen, så är storleken inte ett problem ;) 
  • Alla människor rapar och fiser, men gör det inte högt så hela grannskapet hör, gör det lite diskret.
  • När vi träffas med dina vänner - kör jag, men då vill jag att du kör när vi träffas med mina.
  • Vi behöver bekräftelse, gör en ansträngning och ge oss komplimanger utan att vi måste fiska efter den. Säg inte det för att du ska, utan för att du verkligen tycker det
Jag kan hålla på i evigheter, men det blir drygt i längden, håller ni med mig, eller tycker annorlunda, du kanske till och med har en jättebra att lägga till. Kommentera och skapa en diskussion :)



T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar