onsdag 28 mars 2012

Greys + vin = Lill-lördag!

Långdag på jobb idag. Har varit en bra dag!

Jobbade 8-16.30, sen gick jag snabbt hem för att hämta en flaska vin, fräscha till mig och sen gå ett par meter ner på gatan och bli bjuden på middag av en underbart gó kollega! Det enda kravet var att ha vin med, vilket jag redan hade förkylt - så det perfekt kunde det egentligen inte bli ;) Vi snackade en massa skit, och såg på "Greys Anatomi", båda två är lika förälskade i den serien!

Imorgon är det kortis-dag på jobb och sen blir det tvättning för min del. En del städande också om jag känner mig själv rätt!

Imorgon är det torsdag och bara en dag kvar till helgen! Känns fantastiskt! Sen är det påsklov vilket betyder mindre ungar på jobb. Brukar vara ganska skönt, både för dem och för oss. Barnen som är hemma får spendera lite tid med sina föräldrar, barnen som är på förskolan får leka i en lugn miljö och med full fokus från personalen. Vi personal får chansen att hinna med att leka med de barnen som är kvar, spendera tid med dem och samtidigt få lite småsaker gjorda! Den nya läroplanen innebär en hel del arbeta vi tidigare inte haft. Så det är mycket att tänka på, samtidigt som det är jätteskoj, så är det svårt att komma in ett helt nytt tänk och nya rutiner. Men med tanke på glädjen på Lyckebo Förskola så klarar vi det tillsammans!

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar