söndag 25 mars 2012

Soliga söndag!

Sista dagen på veckan, vi har strålande solsken och jag gick utan jacka ute innan idag - underbart! Älskar våren, den där opålitliga värmen är mycket mer uppskattad än den som man förväntar sig varje dag :)

Helgen har varit lugn. Det blev middag på St. Markus Vinkällare i fredags med min kära syster. Vi hade jättetrevligt, och så sjukt mätta vi blev! Vi åt buffén den har där, något jag verkligen kan rekommendera fler att åka dit. 298 kronor och du får äta hur mycket du vill och vad du vill. Där fanns nästan allt man kunde tänka sig. I olika etapper, sill-bord, förrätt, kallskuret, varmrätt, ostbricka och dessert! Fantastiskt gott allt var. För att inte tala om deras chokladtårta! 

Outfit!

En fantastiskt god fisksoppa!

"Silla-bord"

Helt underbar miljö

Kallkuret, och JA ni ser rätt, dem bjöd på kräftor!

Varmrätt

dessert


Sitter och tittar ut över huset framför mig, där sitter en kvinna med balkongen öppen och bara linne och shorts på sig. Det ser så otroligt skönt ut att sitta där och bara ta in solen. Men själv sitter man i sin lilla lya utan ens solljuset inne i lägenheten. Nästa lägenhet ska jag helt klart ha högre krav! Sovrum, balkong OCH ett kök med plats för matbord :) Men det får blir senare! En sak i taget!

Tror att jag snart klickar med en familj. Hade skype-intervju igår med en kvinna och jag gillade henne. Vi ska ha en andra intervju idag, och sen ska jag ha en första intervju med en annan familj. Känns bra! Dock får jag nog kartlägga mitt önskemål om att vara på västkusten, för det känns inte som om man kan vänta hur länge som helst. Hade varit ganska skönt att bestämma sig för en familj, så att man mentalt kan börja förbereda sig på att verkligen åka. Man kan börja planera när man ska åka, vad man ska ha med sig, och man kan börja fixa praktiska saker här hemma för avfärd! 

Ikväll blir det tjej-dejt med en favvis. Om jag inte minns fel så bjuds det på lax ikväll! 

Nästa helg ser jag redan fram emot, på något konstigt sätt :) 
T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar