lördag 10 mars 2012

Piercing

11:45 hade jag bokat tiden till, så jag cyklade härifrån 11.30
Fyllde i ett papper sen var det min tur.
Han ritade ut på örat hur det skulle se ut, frågade mig om det såg bra ut. "Ja, det ser bra ut" svarade jag. Han frågade om jag ätit bra nu på förmiddagen och om jag hade lätt för att svimma. Det blev ett ja på första frågan och ett nej på andra.
"Du kan lägga dig ner" och då börjar smått min nervositet komma. (Jag har inte varit särskilt nervös tidigare över det, och jag gick dit ensam. Så det kändes bra). När jag väl ligger där kommer jag på mig själv fråga "gör det ont?" Då svarar han "det gör inte mer ont än en annan piercing men det blir mer en obehaglig känsla eftersom jag måste ta genom nålen så sakta, och att det är två hål som nålen ska genom".
Han ber mig ta ett djupt andetag (och jag visste om att när jag andades ut så sticker han nålen genom).
Jag andas in och stänger ögonen hårt när jag andas ut. Plötsligt kommer orden "Åh, fy fan" från min mun då han säger "så, det va ena hålet". Efter andra hålet andas jag ut helt och hållet när han säger "då ska bara staven i också". Den obehagliga känslan fick jag då, men jag kände smärta när nålen skulle genom.



Men fint blev det, och duktig var jag. Just nu blöder det en del, så jag tvättar för fullt. Förhoppningsvis slutar det blöda tills ikväll då det är dag för festligheter :)

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar