onsdag 2 maj 2012

"klockan åtta hos mig"

På Valborg åkte jag till Sjöbo för att grilla, dricka vin och snacka skit med trevligt sällskap! Precis lagom efter en tuff helg med festande! Valborg annars är ju en dag man brukar festa. Men den 1 maj var det dags för mig att ha "klockan-åtta-hos-mig"-gänget på besök, så jag kände för att vara pigg och utvilad!

Valborgsmåltid
När dagen efter kom och jag vaknade av telefonens pipande kände jag mig ändå utvilad, vilket var skönt! 
Min tanke för middagen för kvällen var egentligen grillat, men det blåste för mycket tyckte jag, så jag valde att tillaga middagen inne i ugnen. Eftersom temat för denna rundan är nyttigt, så valde jag att göra grillspett och 2 olika potatissallader. Det blev jättegott!



Till fördrink gjorde jag en virgin strawberry duaquri :) Supergott!


Recept:
Potatis (delikatess potatis om du inte köper nypotatis)
purjulök (en halv)
rödlök (en lagom stor)
salladslök (typ 4 stycken)
gröna äpple (2st hade jag i)
Gräddfil (ca 3 dl)
Lätt creime freish (2,5dl) 
Citron (en hel)
Dill
Salt, peppar & citronpeppar

Blanda allt när potatisen svalnat. Gärna ett par timmar innan så det får möjlighet att dra ihop sig!



En vanlig grönsallad med kokt sval potatis (även det delikatesspotatis i)



Spanska jordgubbar till tilltugg


Efterrätten blev "hallonglass" som jag gjort genom att mixa frusna hallon och turkisk yoghurt! 
Den blev förvånansvärt god och fick en superhärlig färg!

Igår var det en månad kvar till jag slutar på Lyckebo! Dessa dagarna är INTE roliga att räkna ner till. Men det händer mycket roligheter på vägen inom jobbet, vilket man får se fram emot! Kommer sakna stället otroligt mycket.

Just nu hoppas jag bara att jobb o så löser sig i sommar !

T - The feeling you have when you let down a friend :/

1 kommentar: