tisdag 15 maj 2012

Tisdaaaag

Idag hade jag en tid hos ungdomsmottagningen och gyn. Idag var det dag för mig att ta ut min P-stav eller "vandrande pinne" som jag också fått höra att den heter :) 
Hade en tid kl 11.00 och blev helt sen eftersom jag glömde bort tiden mitt under middagen. Men väl där fick jag "embla"-kräm på armen för att bli riktigt bedövad. 

Sen när jag slutade promenerade jag ner igen för att få klart resten. En gynekolog-undersökning blev också gjord. Jag fick även recept på p-piller som jag hämtade efteråt. 

När jag kom hem hade jag ett par samtal att ta tag i. Jag har ringt och sagt upp mitt bredband, jag har pratat med mitt försäkringsbolag. 
När jag ringde till Radio och Tvtjänst för att avboka min avgift (eftersom jag ska resa iväg ett år) så sa hon att jag inte kunde ringa och avboka det förrens tvn var borta i lägenheten. Hon sa att avgiften står kvar så länge det finns en tv i lägenheten :/ jag förklarade för henne att jag inte ens kommer vara kvar i lägenheten, men tydligen måste jag få bort tv'n (vilket jag ändå skulle men dock ändå) 

Men det känns skönt att jag fått klar en del saker nu, och att man börjar få mindre och mindre att göra. Har ett par samtal kvar att göra.. Sakta men säkert! Allt närmar sig med stormsteg! :) 

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar