måndag 9 april 2012

att ha kakan och äta den..

Man är aldrig nöjd alltså!

När du har fått lite, vill du alltid ha mer. På något sätt är väl detta bra, för då strävar du alltid efter det  bättre?
Uttrycket "man kan inte både ha kakan och äta den", verkar för mig ganska orimligt? För om du väljer att fixa kakan, varför ska du då inte få äta den? Är det inte lika bra att skippa kakan då? Eller är det så att man ska nöja sig med att få titta, känna och lukta på den?
(dessa metaforer alltså ;)

Sitter just nu i Göteborg och ska spendera min arbetsvecka här. Har fått ett jättefint rum som är precis lagom för mig! Blir väl sängen tidigt för att vara redo för jobb imorgon. Lustigt nog har jag tv på rummet, men jag lyckas inte hitta kontrollen. Och just denna tv'n har inga knappar på sig. Så jag kan inte ens starta den - SEGT! Får väl sätta igång en film jag lyckats "fixa" på datorn i helgen.

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar