tisdag 24 april 2012

..tycka om och älska...

Idag var jag inne och jobbade extra, chefen var sjuk. Jätteskönt att göra något vettigt av dagen!

När jag slutade hittade jag tillsammans med ett lönekuvert det nya numret av VeckoRevyn på golvet i hallen. Jag startade inte ens musiken utan satte mig direkt för att läsa :) Tog inte lång tid innan telefonen ringde och jag hade en deppig vän som behövde uppmuntran. Så jag la ifrån mig tidningen och föreslog tröstmat vilket snabbt resulterade i en tågresa och underbar måltid på ROMA i Tomelilla :) Måste ju bara säga att deras gyrostallrik är så fantastiskt god!

Jag satte upp mig på tvätt-tid imorgon  7.30 så man gör något bra av morgondagen. Tänkte jag skulle sticka och handla lite och städa och fixa här hemma. Sen på eftermiddagen ska jag fika med två trevliga damer :)

Funderar på att börja använda mina linser igen, så imorgon bär det ner till synoptik för att köpa ny linsvätska :) Brown-eyed-girl here I come :)

Tiden tickar och snart jobbar jag min sista dag på Lyckebo. Trodde aldrig jag kunde tycka om och älska ett jobb så mycket som jag gör just nu. Mina kollegor är helt underbara, barnen är hur goa som helst och föräldrarna likaså. Det är omöjligt att säga annat än att jag kommer sakna alla otroligt mycket! Även om jag slutar, så kommer jag ständigt vara på besökande fot där. Jag bor ju dessutom bara ett stenkast därifrån. Jag vill, jag vill, jag vill INTE sluta :(

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar