måndag 23 april 2012

Min lediga dag som egentligen inte borde vara ledig

Jag hade ställt klockan som ringde kl 8 i morse. Tänkte att även om jag är "ledig" så får jag ändå hålla koll på dygnet.
Tog på mig träningskläder och begav mig ut för en (vad jag trodde kunde bli) joggingrunda. Men mina kära smalben började verka redan innan jag kom ner till havet. Försökte springa lite men jag fick otroligt ont! Antar att jag har helt fel skor. Men jag får så otroligt ont! Så det blev en promenad istället från mig, bort till Lilleskog och tillbaka, 5km Helt OK!

När jag kom hem gick jag in i duschen och sen vidare till en kär mammaledig före detta kollega. Hennes lilla har börjat gå och springer runt i lägenheten. Det va riktigt roligt att åka hem och göra något av denna dagen.

Efter besök där blev det ett besök på UMO för att boka tid för uttagning av P-stav. Nu kommer den stora frågan: Ny p-stav eller piller?

Dagen idag har varit bra, lyckades få jobb imorgon. Chefen är sjuk så jag ska in och jobba för henne. Skönt att få något att göra. Visst, jag kan gilla att vara ledig, men efter ett tag klättrar man på väggarna!

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar