lördag 21 april 2012

UPDATE !

I måndags var jag på kvällskurs (tetens) som handlar om bakterier, undehållning och temperaturer i köket. Jag blev chockad över hur intressant det egentligen var. Måste bero på föreläsaren, vilken härlig man - "är ni med maj?"

I tisdags provade jag YOGA för första gången. Jag kan väl säga att det inte riktigt är min typ av träningsform. Men jag kan tänka mig att när man gått ett par gånger att man tycker det är stimulerande med tanke på musiken och andningen. Men i träningssyfte föredrar jag lite mer upp-tempo :)

I onsdags jobbade jag lång dag och sen blev det en promenad med fina I i sandskogen - mysigt värre och vi båda fick "prata ut" om saker och ting. Efter promenaden var det bara att ta nya tag :) 

I torsdags var jag hemma hos min kära mamma för att få hjälp med visumsansökan. Vi satt i över 2,5 timmar utan resultat. Förhoppningsvis får jag rätt på det snart. Vill liksom att allt ska ordna sig :) 

Igår jobbade jag förmiddag på jobbet och tog helg redan 11.30, gick hem för att städa lite inför finbesök ikväll. Hade fredags-film-kväll med mig själv och det var fantastiskt skönt! Såg filmen  "intouchables" otroligt bra film! Handlar om en förlamad man som söker assistent, han anställer en mörkhyad man framför kostymnissar med fina utbildningar. Filmen är jättebra och nyttig för många att se. Den kan jag starkt rekommendera! 
Jag började även se filmen "in time" Men somnade efter halva så jag får ge den en ny chans. Ögonen kunde bara inte hålla sig vakna igårkväll. 

Ikväll blir det fika med 2 goa före detta kollegor och sen ikväll kommer en härlig sjöbo-bo hit för att ha lördagsmys. Det blir hemmagjorda hamburgare, hemmagjord glass och massa mys. Tänkte jag skulle sätta fart med färsen så den får dra till sig alla kryddor :) 

Hoppas alla har en bra helg! :)
T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar