måndag 25 juni 2012

Midsommarhelgen..

Efter ett par dagar på Öland kom jag till jobbet supertrött idag, men jag måste säga att det va värt det. Vilken underbar helg jag haft, vilka människor, vilken musik allt har verkligen varit jätteroligt.

Vi körde från Svedala runt 14 tiden och landade på Öland runt 19.00. Vi startade grillen direkt, satte igång musiken och började packa upp våra saker. Det blev en mysig start på helgen.
Fredagen, midsommarafton, hade vi strålande solsken när vi vaknade. Några begav sig till stranden, andra stannade kvar och solade vid stugan. Klockan 16.00 hade vi bestämt oss för att äta middag och lekarna skulle komma efter maten. Vi dukade upp långbord så att alla kunde sitta tillsammans. För-kvällen bjöds på god mat, bra musik, gott att dricka, snapsvisor och en massa glada skåningar redo att fira midsommar!
Vi hann precis äta upp middagen när regnet föll över oss, så vi begav oss inåt (17 personer i en stuga för 7 personer = you do the math) men finns det hjärterum finns det skjärterum! :)

Festadet fortsatte och musiken stannade inte förrens sen in på natten (eller tidigt in på morgonen dagen efter).
Lördagen bjöd också på fint väder och frukosten åt alla tillsammans ute. Sen gjorde alla vad vi själv kände för. En del stack och spelade mini-golf, andra hände kvar i stugan, några sov och några begav sig till stranden en bit bort.
Kvällen spenderade vi tillsammans med ytterligare mer fest. Jag själv fick hålla mig lugn med tanke på att jag skulle sitta bakom ratten dagen efter. Men resten festade på som om där inte fanns ett slut! :)




Många minnen, trevliga människor och en massa massa skratt har helgen bjudit på!






























Tusen tack för en rolig midsommar-helg gott folk! :) Detta får vi göra om!
T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar