fredag 8 juni 2012

Studentdagen..

Idag är stunden inne för Ystad blivande studenter. Snart rusar de första klasserna ut från trappan på Österports torg! 

Jag minns min egen student, jag minns vilket glädjerus jag hade i kroppen hela dagen. Jag minns hur jag inte kunde sova natten innan, och hur jag var klar en timme innan jag ens skulle åka iväg till frukosten. Dagen hade verkligen inga bekymmer, allt var så fantastiskt! 
Visst, skulle jag göra om det idag, skulle jag nog valt kläder, hår och make-up annorlunda. Men det är nog det enda. 
Efter firandet i stan med shotar på Dona Gina, lunch på bryggeriet och flak-åkning, väntade en jättefin fest hemma hos oss i Ville som mina föräldrar stått med hela veckan innan. Vi fick underbart väder och behövde inte tältet vi hyrde. Alla mina närmsta var hos mig för att fira att jag tagit studenten. 
En helt underbar dag helt enkelt! En dag jag aldrig glömmer <3


T




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar