lördag 2 juni 2012

Akutenbesök och sommarfest

Min dag igår kan man lugnt säga var händelserik!
När jag vaknade på morgonen hade jag fruktansvärt ont i bröstkorgen, brukar få ont på morgonen, men det brukar gå över efter en stund, denna gången gick det inte över. Jag cyklade till jobbet, men fick efter en stund bege mig till akuten på lasarettet. Jag blev emottagen nästan direkt, kopplades upp med EKG, blodtrycksmätare, någon lasergrej på fingret och så blev jag förberedd för dropp. Jag kan säga att tankarna gick runt och runt i huvudet vad det skulle kunna vara.

Jag väntade i nästan 3 timmar innan jag fick reda på vad proverna hade resulterat. Allt såg bra ut, och dem trodde att det var något muskulärt i bröstkorgen. De ville utesluta propp också och det blev ett blodprov i andra armen också. Nu trodde jag at min smärta hade gått över, men när jag skulle gå upp för att gå på toaletten hukade jag mig framåt när jag kände smärtan igen.

Det sista testet visade inte heller något, och dem sa att dem trodde det var något muskolärt och att de trodde det skulle gå över om jag tog Ipren (som är muskelavslappnande), och så "skrevs jag ut".

Stack och hämtade min cykel som varit på lagning, fixade presenterna till cheferna inför kvällen och sen hem för att göra mig själv i ordning. Smärtan stannade kvar en stund på tidig kväll, men släppte en timme efter jag tog Ipren. Nu känner jag ingenting, vilket är skönt!

Men jag har lärt mig av detta att försöka ta det lugnt, tydligen kan detta ha med stress och göra..

Kvällen igår var lyckad! Vi hade sommarfest på jobbet, vi har haft kultur-tema och barnen har gjort fantastiska konstverk! Dessa skulle säljas och pengarna skulle gå till en fond för personer med "Down Syndrom". Alla föräldrar köpta alla sina barns alster och det blev en jättebra kväll.. En efter en åkte familjerna hem medans personalen valde att städa undan och sen ha vårt roliga :)

En rolig kväll, med lite för mycket att dricka för min del, vaknade upp med en sjuk huvudvärk, (att man aldrig lär sig :)

T - ta vara på dig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar