tisdag 19 juni 2012

Piggelin och Veckorevyn

Jobbade kort dag idag, sen blev det en runda på stan tillsammans med ALO och hennes dotter. Jag fixade skånetrafikens sommarkort, handla lite på HM och sen cyklade vidare för att lämna lite saker till en god vän.

När jag kom hem såg jag att nya vecko-revyn hade kommit så jag tog en piggelin från frysen och satte mig med lite läsning..
Läste bl a om en flicka som blev kidnappad av sina grannar när hon var liten. i 18 år satt hon inlåst i huset bredvid hennes eget. Hon blev våldtagen, misshandlad och totalt frihetsberövad. Hon födde 2 döttrar med sin äckliga gubbe till granne utan att kunna påverka det själv!  
Fick rysningar i hela kroppen under min läsning, detta är ju helt sjukt att det ens händer, att människor ens kan göra såhär? HEMSKT! 


Efter att jag bläddrat lite i tidningen satte jag igång med städningen (tänkte att det kan vara ganska skönt att vara klar med den så man kommer hem till ett ny-städat hem på söndag. Nu tänkte jag packa så smått det som går att packa inför Ölandstrippen. Ikväll blir att att fixa med snapsvisorna.. :) 


T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar