torsdag 30 augusti 2012

En lugn och stillsam dag..

Lillen är förkyld så hans krafter börjar ta slut känns det som. Idag har vi haft en lugn dag. Vi åt frukost, skickade den stora (T) till "soccer-camp" (som på ren svenska heter fotbolls-läger). Sen gick vi ner och lekte en stund och sen gick vi en runda. Jag försökte hitta en lekplats här i närheten, men utan resultat. Måste ha missförstått min värd-pappa när han förklarade för mig igår. Ajja, hem igen och lite lek ute :)

När vi kom in igen satte jag mig i soffan med en bok :) Jag hade den lilla (M) i knät och läste för honom. Det är inte ofta du kan sitta så lugnt och stilla med honom så länge utan att där är massa annat skoj att göra. Så det va mysigt!

Nästa vecka kommer skolor igång och "dem riktiga" rutinerna kommer igång.

Helgens planer ser ut som stan på fredag kväll och stranden på lördag :)
Känns så otroligt skönt att äntligen fått kontakt med några tjejer. De två jag har träffat än så länge har varit hur trevliga som helst! Tiden här kan annars lätt bli lite trist när du slutat jobba, eftersom du är i stort sett ensam. Men nu äntligen börjar mitt Au-Pair-liv börja på riktigt! :)

T

1 kommentar:

  1. Tjena bruden!!!
    Låter kul!!!
    Ta det lungt i stora stygga stan bara (dvs va rädd om dig)
    Hoppas ni får skoj.
    Kram
    Tommy

    SvaraRadera