onsdag 15 augusti 2012

Utbildningsdagar i New Jersey!

Nu är det sista natten innan jag åker till min värd-familj. Måste säga att jag är otroligt nervös, men utbildningen här har varit jättebra! Vi har idag tagit certifikat i HRL bl a. Under dessa dagar har vi pratat om barns utveckling, barn beteende, Amerikanska kulturen och mycket mycket mer! Det har hjälpt mycket samtidigt som det varit långa dagar. 

Klockan på rummet har ringt 06.00 varje morgon. Frukosten serveras från 06:30-07:50, "lektionen" startar klockan åtta. 
Sen får vi rast kring 10:00 (15 minuter) sen är det lunch runt tolv ett tiden. (45 minuter) rast igen runt 15:00 (15 minuter) sen klockan 17:00 är vi klara. Så dagarna är långa och intensiva men väldigt givande. 

Här är några bilder från New York-touren vi åkte med igår - det blir bara smakprov. Vi körde förbi hus som "Carries trappa", huset där "vänner"na bor och mycket mycket mer! Det var en otroligt rolig rundtur. Men jag skulle mer än gärna kunna göra en till, vid finare väder och i en buss utan tak :) (för att det blir lättare att ta kort på husen på både höger och vänster sida:) 


Frihetsgudinnan till vänster om mig. Väldigt liten men dock



Time Square!!!!!!

'
Jag har inte känt av någon vidare hemlängtan än, men det är nog för att här är en del tjejer jag kan prata svenska med. Men det är helt sjukt hur snabbt man kommer in i engelskan. Under våra lektioner, i börjar översatte man det mesta i huvudet för att verkligen förstå vad ledaren sa. Men nu går allt per automatik, ibland förstår du helt och hållet, utan att lyckas översätta det på svenska - sinnes! 

Älskar alla som hör av sig till mig :) Det är så roligt att berätta om hur jag har det. Dock har jag varit lite kort dessa dagarna. Men som sagt, Internet är slött och man är helt slut i huvudet efter en dags information här, så det blir kort tid framför datorn. 

En sak bara: Ring INTE till min svenska mobil. Det kostar jättemycket pengar för mig. Jag kommer ge ut mitt amerikanska nr till er som jag önskar ska ha det, (annars får ni be om det, så skickar jag det till er). Det bästa sättet just nu är internet-kommunikation. Antingen facebook, email eller skype! 

T

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder, vilken lycka att få se Carries trappa som det "Sex and The City" fan du är ;)Ha det super bra. Älsar dig.

    SvaraRadera