fredag 17 augusti 2012

GO YANKEES!

Precis hemkommen från Yankees-matchen mot Red Sox. Yankees vann! :) 

Min första baseball-match. Tog lite tid innan jag fattade matchen, men det var roligt. Jag har också ätit en "hot dog". Det enda som saknas vore om jag fångat en av bollarna som flög upp mot publiken. Men kanske blir det en match till innan jag åker hem :) 

Staduim:en tar 48.000 personer, och jag kan säga att där va mycket mer än 45000 personer där. Så stämningen va på topp i mina öron och ögon i alla fall :) 


Någon som förvånade mig var att alla supportrar sitter tillsammans. I Sverige har jag för mig att man sitter tillsammans med supporterna för sitt lag. Här satt Yankees-fan och Redsox-fan tillsammans. Bland alla oss satt där en kille i 10 års åldern som hela tiden SKREK!! "Go Redsox!!!!"  Ajja, inga bråk som när Malmö möter Helsingborg i fotboll, så det är bra :)
Yankees Stadium

Hyfsat mycket folk

Vi hade bra platser :)

T


3 kommentarer:

  1. Det är så roligt att följa dig :) Det är spännande för var dag som går :) / Lillsyster

    SvaraRadera