onsdag 1 augusti 2012

Garderobspackning.. oj, vad man hittar!

 Mitt visum kom idag, och direkt när jag kom tillbaka till Ystad så cyklade jag iväg för att hämta det. Jag ser ut som en brottsling i det, men skit i det - lite småsexigt!
det gråa kortet är mitt internationella körkort! Nu börjar allt kännas verkligt.

Idag har jag spenderat dagen och eftermiddagen i Malmö hos R. Vi käkade lunch (frukost) på "subway" och sen gick en liten runda i stan. Sen åkte vi hem till henne för att jag skulle kunna se hur hon bor :) Vi spelade även lite wii, skitskoj! :)

C har varit här ikväll och ätit spagetti och köttfärssås med mig i sällskap av en "Beck"-film. Men vi snackade mest ;)

När hon hade gått började jag packa, jag packade ner glasen från mina vitrinskåp, och sen fortsatte jag med klädkammaren. Roligt när man inser vad jag  gjort i mina tidigare år.

Balklänningen sydde jag i 9:an och hade faktiskt på mig på skolans avslutningsbal. Nästan att den fortfarande passar!

Den andra bilden är på ett mjukisset jag sydde till min kusin. Tyvärr så tror jag att det var för litet när han fick det, men min moster har sparat det i alla år. För några månader sen fick jag tillbaka det (eftersom det inte längre passar hennes barn). Det var roligt att få tillbaka det jag sydde då. Och det ser ju faktiskt inte helt pjåkigt ut.
Funderar på om dockorna på Lyckebo ska få setet, eller om jag ska behålla det som minne (?)

Det är i alla fall inte många dagar kvar tills jag åker. Igår pratade jag med familjen för sista gången innan jag verkligen är i USA. Dem ska åka iväg på semester i deras semesterhus och kommer hem dagen innan jag anländer i New Jersey.

 Igår hade jag en uppenbarelse som fick mig att inse vad det egentligen är jag ska på. När jag började packa mina saker så fick jag en läskig och nervös känsla i magen (resefeber antagligen). Tårar rann ner för kinden och jag började känna mig otroligt stressad. Men efter en och en halv timme på skype med mamma och pappa så kändes det bättre, senare på kvällen pratade jag med familjen och då kunde jag lägga mig med lugn i kroppen. Att inte vara nervös känns ornormalt!

Imorgon är det frissan som gäller sen mosterbesök i Helsingborg. Mysdag med andra ord!

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar