torsdag 16 augusti 2012

Första mötet med min nya familj.

Ligger just nu på sängen i mitt rum! Kvart i tre kom värd-mamman och de två barnen och hämtade mig, med en bukett röda rosor i handen :) Så gulligt!

Timmarna och minuterna innan de kallade mitt namn var så otroligt nervösa, så det går inte att beskriva! Men allt har gått jättebra, familjen verkar jättebra och barnen superkära :)

När jag kom till huset, så gick vi en rundtur, verkligen jättefint hus! :) (jag har en stoooor säääng!)
Sen gav jag alla mina presenter och jag lyckades pricka rätt, det verkade som att alla gillade vad dem fick! :) Och det gladde mig. Sen var det dags att leka lite sen middagsfix. Efter maten så satt vi ute och pratade lite, sen ville den stora pojken visa mig hans wii.

Det var så roligt för när jag skypade med honom för ett tag sen, så sa jag att han fick lära mig hur allt funkar med wii. Och så sa jag att när han har lärt mig, så ska jag träna och sen vinna över honom. Då får jag en kommentar av honom "I'll go easy on you in the beginning" = "jag tar det lugnt i början". Men idag fick jag beröm att jag var duktig och nästan vann!

Detta tror jag kommer funka bra, det gäller bara att komma in i det ordentligt. Jag har hela helgen och hela nästa vecka på mig att komma in i rutiner. Sen är det allvar som gäller :) Ungarna verkar hur go'a som helst. Föräldrarna verkar veta vad de vill ha och det uppskattar jag, det gör mitt jobb lättare.

Imorgon ska vi åka på en baseball-match. En viktig och stor match Yankees och (hmm, minne som en guldfisk) ett annat lag. Jag ska ta foto jag lovar, kanske till och med köpa en Yankees-keps ;)

T


1 kommentar:

  1. Vad roligt att det känns bra. Spännande att gå på en baseball match, hoppas Yankees vinner ;)Jag längtar efter att få se fotona. Puss o Kram.

    SvaraRadera