torsdag 20 september 2012

Tillbaka till vardagsrutinerna

Idag var vi tillbaka till vardagsrutinerna. Mormor har åkt hem, föräldrarna är tillbaka på jobbet och barnen är tillbaka i skolan. Vi gick med TJ till skolan, sen körde jag och M till hans skola.

Idag var det lite kämpigare för honom och grät varje gång jag försökte gå därifrån. Fröknarna bad mig stanna och vara i klassrummet med honom, så det gjorde jag. Så länge han visste var jag va så gick allt bra. Han lekte, men han höll utkik efter mig hela tiden. När dem skulle gå ut och leka gick det mycket bättre, inga tårar! Men hans fröken sa att han kallade efter "reiice" (han kallar mig det). Men allt gick bra! :) Jag håller tummar och tår för en lyckad vecka nästa vecka :)

Det här Au-Pairlivet är verkligen något jag kan rekommendera till tjejer med ett intresse för barn och äventyr. Här får du lika delar av varje! Jag är så glad över att ha kommit till en bra familj, och barnen är hur goa som helst!

2 andra föräldrar var också kvar på "skolan" i ett annat rum för att vänta på deras barn. Dem sa till mig "det är så häftigt att se att ni 2 har så bra kontakt, man kan verkligen se att han gillar dig, och att han litar på dig. Och du har bara varit här i 2 månader va?"
"en månad sa jag" med ett leende

T

1 kommentar: