måndag 10 september 2012

Crossway-park

Idag har jag varit med finaste killen på lekplatsen i parken på "Crossway".

Där kom fram en man till mig och frågade om jag hade fler barn är honom. Jag sa att jag har en till i skolan men att det inte är mina barn, utan att jag är Au-pair. Han frågade mig vart jag kom ifrån. "Sweden" svarar jag. "Hur länge är du här för" frågade han mig. "1 år sa jag med ett leende på läpparna". Då säger han "Finns det inget vi kan göra för att få dig att stanna?". Jag skrattade och sa att jag har familj och vänner hemma. "har du man och barn hemma?" frågar han mig. "Nej jag har föräldrar och en lillasyster". Jag fick som svar "Du kan skaffa en ny familj här" Han verkade jättetrevlig, och bad mig komma till lekplatsen fler gånger för att bjuda mig på kaffe. 


Lill-killen och jag har haft en bra dag idag  i alla fall :) Vädret har varit behagligt, med 21 grader i skuggan :)

T

1 kommentar:

  1. Passa dig för fula gubbar!! (viktigt) Eller var han ung och snygg? För då är de ok.Ps:glöm inte kolla årsinkommsten!
    Kram Tommy

    SvaraRadera