torsdag 13 september 2012

Gym-class

Min lilla goding och jag åkte på "gym-class" igår. Det är som barngympa, fast med mycket fri lek. Såklart så ville inte M vara med på de planerade aktiviteterna, för där fann så mycket annat skoj att göra. Bland annat leka med bollarna eller gunga. Men så länge han har roligt! :)

Idag var hans andra dag i "skolan". Han va ledsen, när jag lämnade men slutade efter en stund. När klockan blev tio över tio gick jag för att hämta honom igen och hör honom gråta. Skär i hjärtat, men jag vet ju att han är i goda händer. Idag hade inte varit en bra dag, men vi hoppas på bättre.
Känns riktigt konstigt att vara den som lämnar över ett barn och inte den som tar emot. Man har sina egna rutiner när det gäller att ta emot och när det går annorlunda till, så tycker man till. Men alla funkar vi olika och lika bra att vänja sig! (:

Efter skolan, lekte vi ute. M hjälpte mig att sopa lite och sen gick vi in så jag kunde göra pizza till lunch, undertiden sitter M i soffan och läser "Elmo"-böcker för sig själv. Han är så söt! :)

Såg att jag itnte uppdaterat efter måndag, men Internet här klyddar jättemycket. Ibland funkar det, sen helt plötsligt så bara stängs det av. Riktigt störigt! Skype funkar knappt. Hackar och stannar hela tiden. Så nu tänkte jag göra några försök på ett program som heter "Tango". Det ska finka som viber fast med videosamtal. Så ni som vill göra ett försök med mig, ladda ner den appen, och testa ringa mig någon gång :)

I morse pratade jag med Lyckebo. Dem har planeringsdag och det va jätteroligt att prata med dem. Men samtidigt så var det segt med ett hackande skype. Men det va härligt att höra allas röster och se alla. Jag saknar dem allihopa! :)

T

1 kommentar:

  1. Hej Therese! Ja nu är Tango nerladdat.
    Provade att ring dig men du jobbar säkert.
    Ha de bäst.
    Kram Tommy

    SvaraRadera