söndag 23 september 2012

Picking H.C Andersons nose

Helgen har varit underbar! Har haft saker för mig, vilket har resulterat i att tiden gått väldigt snabbt. Men det är ju vad den gör när man har roligt! :)

I fredags firade jag en kompis födelsedag tillsammans med 6 andra på "the cheesecake factory", säger bara en sak "dem cheescake's skojar man inte bort"! Sjukt gott! Jag tog en coockie-doh-cheescake den bara smälte i munnen på mig. Fantastiskt gott!!
Efter the cheesecake factory åkte jag och födelsedagsgrisen till en bar/klubb. De andra tjejerna va underåriga och åkte hem efter den fantastiska desserten. Vi träffade en annan Aupair jag har träffat. Vi stannade där till klockan 2 ungefär, sen åkte vi hem. Trevligt ställe dit vi definitivt åker fler gånger :)



I lördags (efter ca 5 timmars sömn) åkte jag och min värdfamilj på "apple-picking". Som inte är mer än vad det låter som. Vi åkte till ett ställe för att plocka olika sorters äpplen. Det va en trevlig dag :) Jag tog med min kamera för att försöka få en del bra bilder här är några:






Sist men definitivt inte minst har jag varit i stan idag. Jag och B åkte till Central Park - vilket fantastiskt ställe! I alla New York-stress som finns i stan, så är parken ett underbart ställe att vara på. Stillsamt och fridfullt.
I parken har jag petat H.C Anderson i näsan, träffat Alice i underlandet och sett hyllningen till John Lennon. Jag har fått uppleva fantastisk mijlö, underbart sällskap och haft otroligt roligt! :) Som vanligt så blir det bara smakprov ;)





På tåget på väg in till Central Park satt jag och funderade. Jag satt och tittade ut på byggnader som blev större och större ju närmre stan jag kom. Allt är så vackert!

Där satt jag på tåget på väg in till New York City, precis som en helt vanlig dag. Jag fick fjärilar i magen av själva tanken på hur min dröm kommit i uppfyllelse.
Jag funderade på hur mycket jobb jag lagt ner på ansökan för att komma hit. Jag funderade på hur nervös jag var första gången jag skulle skypa med min blivande värdfamilj. 
Hur jobbigt det har varit att säga hejdå till alla nära och kära. Jag funderade på alla dem där extra arbetade timmarna jag jobbat för att ha råd att åka hit. Jag funderade på allt slit, alla tårar och på all glädje. 

Där satt jag, på tåget in mot världens häftigaste stad precis som ingenting. Jag log för mig själv och tänkte: "Min dröm blev verklig"


En underbar helg! :)
T




2 kommentarer:

  1. Kul !!!
    Härligt att höra att du myser och har det bra.
    Kram fån oss som fick skrapa rutorna i morse!

    Mvh
    Norge

    SvaraRadera
  2. Snacka om att jag är avundsjuk på dig ;)) Längtar tills jag får se alla bilderna. Verkligen kul att läsa din blogg o följa allt som du gör. Ha det underbart, puss o kram.

    SvaraRadera