onsdag 5 december 2012

Bootcamp-class nr 2

Mina naglar är nu glittrigt lila, tänkte att det var dags att byta från silver  :)

Jag sitter på mitt rum i sängen, helt slut! Denna dagen har varit tuff.. Små saker som kan tillslut få bägaren att rinna över. Det hjälper ju inte heller att man har saker man vill ta itu med hemma. I samtal med syrran fick jag byta samtalsämne för att inte bryta ihop under "arbetstid". Men jag hoppas att det löser sig snart?

Jag bestämde mig för att trots värsta tränigsvärken gå tillbaka till bootcamp och köra racet idag också, vilket jag är stolt över att jag gjorde. Idag var det mycket fokus på armarna och det hela gick bättre idag :) Det är en mycket härlig tränare som leder gruppen, snygg är hon också, vilket, för mig, ger inspiration att ha en lika fin kropp som henne :) Jag försöker att låta bli dem där goda kakorna och godisen i nedersta lådan på rummet. Det är icke lätt, men jag kämpar på.

Det här med vikten är något som är så otroligt jobbigt. Visst "älska den du är och hur du ser ut", men vem fan vill se ut som en tjockis?! Jag kämpar och kämpar, men ibland känns det som man står och stampar på samma ställe, samma vikt och inte ett skit som förändras utseende-mässigt.
Det var därför jag "sign:a up" för det här bootcamp:et. Jag tror verkligen på den här typen av träning. Det kommer ta tid att nå sitt mål, men det är för att där är mycket styrka också.
Jag ska verkligen försöka att hitta en bra rutin på hur jag ska äta innan efter och dagen efter träning. Jag har inte riktigt koll på vad man ska äta innan, hur länge du ska vänta med att äta, vad som ger bra enerig och vad som ger dålig. Visst, godis och kakor fattar ju vem som helst att man inte ska äta. Men det är så mycket runt omkring. "Ät kolhydrater innan träningen och proteiner efter" jovisst! Men vad är vad? Vad finns det som innehåller mycket protein och vad finns det som innehåller lite kolhydrater?
Som sagt, massor att lära sig - men det kommer ! Lite i taget! :)

T - "Älska sig själv, eller den du kan bli?"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar