söndag 16 december 2012

FF-helg

Har haft en supermysig helg! :) I fredags åkte min värdfamilj runt halv tre. Känslan av FF kändes uuunderbart! :) 
Au-Pair-grannen kom över på tacos efter att vi åkt till gallerian för att hitta något att ha på sig på julafton, vilket jag gjorde :) Det blev en sen middag, med mycket prat! :) Sen kom en annan tjej också och gjorde oss sällskap :) MYS! Det är inte ofta man kan sitta hemma hos någon sådär och bara snacka..  

Lördag morgon åkte jag och en kompis till gymmet, sjukt stolta var vi! :) Sen åkte vi hit, duschade och gjorde oss lite i ordning sen stack vi till TJ-MAXX, ungefär som Burlington. DVS en affär propp fylld med designerkläder, väskor, plånböcker, leksaker och hemartiklar för att nämna några få. Jag hittade julklapp till lille-man och födelsedagspresent till min värd-pappa som blev 40 igår :) 

Sen åkte vi tillbaka hit och gjorde middag och satt och pratade i all oändlighet. En annan tjej kom förbi en sväng efter att ha varit i skolan :) 

Tjejen från Sydafrika berättade om alla deras fester och sånt hemma, vi beslutade i stort sett att jag ska dit och hälsa på nästa december, då dem har sommar :) Inte mig emot :) 

Jag lär mig nya saker av mina vänner hela tiden. När dem berättar om hur folket är i deras hemländer, så är det nästan ett "down-step" när jag berättar om hur vi svenskar är. Tjejen från Sydafrika berättar att killarna där är otroliga gentlemän. Dem öppnar dörren för dig, svär inte inför dig, reser sig för att du ska ha en plats att sitta osv. Men svenska killar? haha aldrig livet att dem skulle resa sig på en fest för att en tjej skulle få sitta ner? 
När man jämför svenskar med andra länder så ÄR vi faktiskt kalla och inte så välkomnande till nya människor. Jag vet bara när man själv kommer till nya tillställningar, man känner sig studerad och man måste själv göra en ansträngning för att bli "godkänd". Medans i Sydafrika kommer människor fram till DIG för att du är ny och dem är nyfikna på dig. Tänk om det vore så hemma med? Vi svenskar dömer alldeles för fort.. 

Jag har i alla fall haft en jättemysig helg utan att familjen varit här. Dem kommer hem om några minuter, och det ska bli skoj att höra om vad dem har hittat på med. Imorgon är det måndag och exakt en vecka kvar till julafton.
 Helt sjukt, undergranen ligger mina klappar från mamma, pappa och lillasyster. Jag vill bara öppna dem nu, för att slippa tårar och längtan på självaste julafton. Bara tanken på att inte ha någon att riktigt krama om kommer nog vara tufft. Som tur är, så öppnar dem julklappar här på morgonen :) 

Den tiden den sorgen, tack för SKYPE i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar