tisdag 4 december 2012

En tråkig nyhet..

Jag har tagit nya kort på julgran och annan fin juldekoration, men bloggen säger till mig att jag har för mycket bilder uppladdade och att mitt utrymme är fullt. Jag vill inte ta bort bilder från gamla inlägg, så jag vet inte hur jag ska göra med det. Antingen får jag starta en ny blogg och fortsätta där (vilket jag inte vill) eller så får jag se om jag kan skapa fotoalbum på internet och länka till de från bloggen. Riktigt störigt är detta i alla fall. Jag kan uppgradera mitt "minne" men det kostar pengar varje månad. Så anledningen till att jag inte har bilder ett par inlägg fram över är av den anledningen.. Trisst jag vet!

Igår var jag på min första "bootcamp"-lektion. Herreguud vad jobbigt det var! 45 minuter gick förvisso hyfsat snabbt, men det är ju ren tortyr sån där träning! Idag har jag träningsvärk, Ja, det har jag! Den blir värre och värre. Får nog ta en powerwalk-runda ikväll för att milda till det, med en låååång streching efteråt!

Mina julklappar börjar bli klara (vilket är otroligt skönt!), julkorten skickas snart från USA och jag hoppas alla hinner få den innan julafton (men mer än 3 veckor ska det ju inte ta!)

Jag tittar också på vår fina svenska julkalender varenda morgon innan jag stiger upp. Greveholm för ett antal år sen var ju så otroligt bra! Och detta året verkar också dem ha lyckats få bra! :) Men jag kan nog tycka att den skånska dialekten kunde varit så mycket bättre, för det visst finns det bra skånska skådespelare..

Julen närmar sig med stormsteg, nästan skrämmande att det nya året, 2013, snart är här. Men så säger man ju vartenda år. Man verkar aldrig riktigt bli redo för ett nytt år, men det brukar gå bra :) Nästa vecka har jag "avgjort" en tredjedel av mitt stora äventyr tvärs över jordklotet. Än njuter jag bara och planerar och spanar inför resor och så :)

Saknar mycket hemifrån, mycket man inte tänkte sig. Jag saknar korv stroganoff (falukorv finns inte ens att köpa på IEKA), jag saknar min trånga pyttelilla lägenhet, jag saknar att inte kunna köpa en GOD hotdog. Jag saknar mina vänner, mitt jobb, min syster och mina föräldrar. Jag saknar sköljmedel som doftar vanilj.

Men jag älskar samtidigt att bo här. Jag älskar min roll som aupair, jag älskar att jag har tillgång till bil mer än hemma, jag äslkar att jag faktiskt aldrig BEHÖVER gå och handla, jag älskar att jag får beröm över mina engelskkunskaper. Jag älskar "honey maple turkey breast" på en rostad macka, jag älskar New York City och möjligheterna som finns så otroligt nära mig!

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar