tisdag 11 december 2012

Parkeringsböter

Helgen som var, har inte direkt varit en bra helg. Små skit-saker har tillslut fått mig på dåligt humör. Jag har inte lyckats njuta.

Jag signade upp för en klass i fredags. Fick reda på av en kompis att kursen "the real you" som jag nämnt tidigare skulle göras om denna helgen, och att hon trodde att jag kunde anmäla mig. Så jag ringde direkt och kom in på utbildningen - TUR! Efter den kursen skulle jag vara helt klar med skolan!
Så min fredagskväll blev, istället för film-mys med en kompis, skolarbete inför helgens kurs. (man måste göra en uppsats inför kursen). Hela lördag och hela söndag satt jag i skolan mellan 9-5. det var en intressant kurs men motivationen för plugg var väl sådär.

Jag har fortfarande en uppsats kvar från den där Woody Allen-kursen jag tog för ett par veckor sen. Jag tror att jag är klar, ska be min värdmamma läsa, och se så dem duger för inlämning. Dead-line är imorgon, så "it better be good" :)

Jag är på betydligt bättre humör och det är skönt! Jag är så glad jag min lilla kille som muntrar upp mig, genom att bara titta åt mitt håll och le!

Idag när han var i skolan så körde jag för att träffa 2 kompisar på Starbucks. Jag la på pengar för en timme och 22 minuter. När vi såg parkeringsvakten gick jag hastigt ut mot bilen och la på några "cent" till för att inte få böter (dem har en 2 timmes gräns). Så tillbaka till samtalet i 20 minuter innan jag skulel hämta lilleman.
Men när jag kommer tillbaka till bilen har jag en lapp på rutan. "ÅH,NEJ" tänker jag "inge parkeringsböter" Jag försökte läsa varför jag hade fått det, men begrep det inte, och insåg att jag snart skulle vara 60$ fattigare. När jag kom hem, gav jag lappen till mig värd-pappa så han kunde förklara vad jag hade gjort för fel (så jag inte råkar göra det igen). Då visar det sig att det är inte jag som parkerat fel, utan det är registreringen på bilen som gått ut. Så jag lämnade bara (inte) glatt över lappen tillbaka till honom och sa "då tar du hand om den här istället då?" :) PUUUH!! dem där $60 kunde jag haft så mycket roligare för än att betala parkeringsböter - visps! - och så blev det :D

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar