fredag 21 december 2012

Dagen D

Tycker att denna veckan har gått ganska segt.. vet väl inte riktigt varför, men jag har känt mig trött och oengagerad. Har ändå lyckats med gymmet 2 gånger (klappar mig själv på axeln)


Idag är ju dagen med D. Dagen som jorden påstås gå under.. Men än lever vi allihopa! :) 

Helgen ser jag såå fram emot, har massa skojsigheter planerat. Ikväll blir det middag ute med en kompis. Imorgon ska vi till ett köpcentrum och efter det blir det utgång. Söndag blir det äntligen stan för att åka till Rockafeller och se julgranen och alla fina juleljus :) 


För några dagar sen köptes det hem en "elf". Detta är för barn (eller de som tror på Tomten). Man läser boken och sen får man lära känna feen. Man får döpa den till vad man vill och min stora kille döpte vår till "Dasher". Dashers uppdrag är att kolla så barnen i huset sköter sig och är snälla. varje natt när alla ligger och sover, flyger han med sitt magiska stoft till Tomten och berättar om man varit snäll eller stygg. Om man inte har varit snäll kommer feen inte tillbaka förrens man är snäll igen. Mina killar har fått bekräftat på sin snäll-het då feen har kommit tillbaka varje morgon, och mystiskt nog så flyttar han på sig. Idag sitter han inne i glasskåpet där vi förvarar muggar - märkligt! :) 

Jag har ingen aning om vi har detta hemma i Sverige, men som jag rekommenderar detta. Kanske till förskolor också? ;) 

Julen kommer snart och jag är så förberedd på ett tår-kalas. Det som jag känner kommer vara extra jobbigt är att öpnna mina julklappar på morgonen den 25:e och inte kunna krama om och tacka ordentligt. Och att sen skypa med familjen den 24 när dem öppnat sina och inte kunna se deras reaktion över vad dem får. Det är det jag värdesätter på julafton - tiden tillsammans med nära och kära

Men allt kommer bli bra .. julen är bara 2 dagar :)

T



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar