onsdag 26 december 2012

Weekend and Christmas update

Det är helt offatbart vad tiden springer iväg..

Förra helgen var fullspäckad med roligheter. Utgång både fredag och lördag, med roligaste kvällen på länge i fredags! :) Bar-hoppning i White Plains, trevligt sällskap och gott att dricka :)




Lördagen skulle bli en natt i stan, men vi var två slitna töser från dagen innan, och åkte hem tidigt..

Söndagen spenderade vi inne stan.. Vi tittade på ljusen, gick på julmarknad, besökte Hotell Plaza och försökte få allmän julkänsla :)

Rockafeller Center - the famous christmas tree

"Nutcracker" ? ;)

Julafton och juldagen har varit två väldigt trevliga och ny-upplevelse-dagar.

Jag fick träffa Tomten:

Ätit god mat:


Juldagens morgon blev tårfylld för min del. Började jag syrrans julklapp hon skickat hit till mig. Det räckte med att jag läste kortet "jag saknar dig.." Tårarna fyllde mina ögon och jag lyckades inte hålla tillbaka. Just den där stunden på ett par minuter var jobbiga. Att inte kunna se min syster i ögonen och le och säga "TACK" var jättejobbig. Det hjälpte ju inte heller, när man hade en del julklappar kvar. Men efter det, så kändes det bra igen. Det har varit 2 väldigt roliga och intressanta dagar med massor med god mat! :) Jag ska ta med mig recept hem på alla mina favoriter :) 
Men jag skulle kunna offra alla mina julklappar, för att få spendera tid med min egna familj på självaste julafton. För det finns inget viktigare än familjen, jag trodde jag förstod det tidigare, men nu vet jag HUR viktigt det är att vara nära! 

T



1 kommentar:

  1. Förstår att du saknar familjen. Men du kommer ju hem till slut med underbara minnen och en "once in a lifetime" upplevelse. Är stolt över dig att du tog denna chansen och åkte iväg <3

    Förstår hur du mår när du inte kan träffa familjen. ( tur att det iaf finns internet )
    Har aldrig varit så långt iväg från min, men jag fick inte träffa dom eller ha kontakt på mycket lång tid o det var skitjobbigt. Men det tar jag igen nu ;)

    Många kramar till dig <3

    SvaraRadera