söndag 13 november 2011

Helgen

Nu är det söndag, och jag har varit dåligt med att uppdatera bloggen ytterligare igen. Men helgen har varit späckad!

I fredags jobbade jag 13-17, sen cyklade jag ner till stan för att möta J som skulle få äran att göra mig sällskap :) Hon hittade lite snygga kläder och jag inte så mycket :) Sen gick vi hem till mig för att göra lite fajitas. Maten var helt OK (även den från "mat i veckan") Mycket tjejsnack, hår-piff och så blev det ett par goda drinkar på det. Efter det gick vi ner till Soft, där var riktigt mycket folk, många engelsmän. J stötte på en gammal "flamma?" och hon kom ner lite i stämning (vilket jag förstår). Blev 2 drinkar där inne, sen tog J tåget hem. Jag hittade en kille jag satt och pratade med när J åkte hem,  till klockan var kvart i ett. Sen gick vi båda hem - hur trevligt som helst! :) 

Igår var det dags för min efterlängtade 3-rätters med familjen. Det blev otroligt lyckat! Räkcocktail till förrätt, pasta med fläskfilé till varmrätt, och frukt/choklad-gino till efterrätt! Underbart gott :) Tanken var att vi skulle fira min och syrrans födelsedagar, och det gjorde vi! Efter middagen kom alla presenter fram (pappa fick även en med tanke på att det är fars dag idag). Jag fick presentkort på El-giganten av mamma och pappa, och av syrran och S fick jag en mörkblå "one piece"- fast från Gina tricot. HELNÖJD är jag! :) Vi hade en riktigt trevlig kväll med god mat och gott att dricka till! Vi tog taxi hem vid tolv, då gick jag direkt och la mig :) 

Dukning

Förrätt: Räkcocktail

Varmrätt: Pasta med fläskfilé

Ave´c: "äpplekaka"

Efterrätt: "fruk/choklad-gino"

Ost och kex till "snacks"

Presenten jag fick av Syrran


Idag fyller min mormor år, och ikväll ska vi äta middag hos henne :) Mummsfilibabba! Känns bra att få åka och träffa henne nu :) Hon mår mycket bättre! Hon hade varit och kollat sina luftrör en gång till, och då kommer dem fram till att hon INTE har kol! Detta har hon få gått och höra hela sommaren och in på hösten! Herregud säger jag bara, att vissa ens får kalla sig läkare är helt sjukt! 

Jag har äntligen fått kläm på hur jag får in bilder, så nu lägger jag in lite bilder i de andra inläggen, där dem ska vara! ;)  

T

1 kommentar:

  1. Tack för en underbar kväll, det är alltid lika roligt när vi träffas allihopa.

    SvaraRadera