lördag 19 november 2011

Personalfest !

I torsdags var det meningen att jag skulle på kurs på kvällen, därav blev det ingen träning då heller. Men kursen blev inte av, så jag träffade I istället - lika trevligt som alltid! Hon bjöd på "husets meny" och vin :) Otroligt trevligt bara sådär en torsdag liksom :) Jag var nere i stan 2 omgångar för att försöka hitta något att ha på mig till fredagkväll (överraskningen på jobb). Hittade ingenting!

I fredags jobbade 7.30-11.30 sen hem och slängde mig i sängen för att försöka vila lite - jodå, en och en halv timme senare ringer mamma och väcker mig. (Tur var nästan det, för jag hade en märklig dröm om att jag fick massor med skäll av chefen) Efter det gick jag upp, hoppade in i duschen och började så smått göra mig redo. När jag hade duschat gick jag in i garderoben för att försöka hitta något att ha på mig. Det jag hade tänkt mig, kände jag inte längre för. Så jag börja rota bland mina klänningar och lyckades hitta en jag aldrig använt (möjligen en gång). Den blev perfekt! Kavaj till det, och jag var klädd ! Lite hollywood-lockar i håret (eller snarare ganska mycket), tre drinkar sen var det dags att gå tillbaka till jobbet.
F & G hade snackat hela veckan om att dem skulle "skjuda" öl. Vilket innebär att man lutar ölburken lite, och gör ett hål långt ner på kanten. Sen ska du samtidigt som du sluter munnen där, öppna ölen och dricka från hålet nere i burken. Tydligen skulle där bli ett sånt tryck att ölen rinns ut med 3 sekunder - Detta provade grabbarna! Bara det att sen blev det "upp till bevis" för mig och E. Så F förberedde vars en öl till oss (till saken ska höra att jag inte är så stort fan av öl) jag gick och hämtade förkläde, mest för att inte spilla ner våra snygga kläder. Vi räknade till tre och sen var det bara att börja! Och jo, jag kan säga tryck blev där helt klart. Det var bara att svälja! Herreguud! När man dricker så så får man ju hålla andan, vilket blev att jag fick sluta när jag hade kanske en halv dl kvar. E var snäppet bättre än mig och tror hon hade mindre kvar än mig, men jag var inte så långt ifrån! "min anda tog slut liksom" :)

Efter trevligt försnack på Lyckebo, så kom taxin tio i sex, och då bar det av till Ystad Saltsjöbad för julbord! När vi kom in, hängde vi in jackan och sen fick man glögg och pepparkaka. Lite för-mingel innan vi fick sätta oss vid våra bord, där var ganska mycket folk. När vi satte oss, så hade vi vår placering ända framme vid scenen! Vilket jag gillade! :)
När vi satte oss, kom 2 personer och presenterade sig som att det var dem som "skulle ta hand om oss ikväll". Dem berättade att där ingick 2 snaps, 2 öl (som man kunde byta till rött eller vitt vin) och en ave´c. Mina öl var självklara byten till 2 glas vitt vin. Julbordet var otroligt gott, kändes lite småkonstigt att äta julmat nu, innan man ens har julpyntat, men sen o andra sidan. Kan man någonsin tröttna på det ? :) Sverige är ju så himla fantasifulla, att vi ändå äter samma mat varje högtid - variation kan man ju dö av liksom!
Showen var superbra, och M blev uppdragen på scenen, vilket gjorde det extra skoj! Humor, sång och underbar underhållning. Efter showen fick vi veta att där var "disco" i vita baren, och dit drog vi allihopa! Dansade och hade skoj, man fick se andra sidor från en del, vilket bara var roligt :) Efter hand som några i taget började åka hem, åkte jag, M, ALO, och F hem vid halv ett. Kändes ganska lagom!



Kvällen var verkligen lyckad, och toppenrolig ! :) Tusen tack C & M för denna underbara kväll!

T - ibland är livet bara så underbart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar