måndag 7 november 2011

Måndag :)

Måndag idag :) Haft en härlig dag på jobbet. Energin från fredagen sitter kvar i kroppen på mig - and I love it!

Jobbade 9.30-16.00 och idag på samlingen så skulle barnen träna på sina adresser och telefonnummer. E sa till barnen "nu tar jag på mig mina läsglasögon, för annars ser jag inte vad här står i papperna."
Då sa en pojke "du får äta mycket morötter och blåbär"
"hjälper det då?" sa E.
"Jaa, har du någonsin sett en kanin med glasögon?"
Jag skrattade så, när jag hörde vad han sa och menade. Hur gulligt som helst :)

På eftermiddagen har barnen börjat få koll på att lokalen vi vistas i verkligen är ett gammalt fängelse. Och den ena efter den andra blir intresserad och vi börjar googla efter information. Vi berättar att där finns celler kvar nere i källaren, och dit ville dem ju självklart gå ner och titta. Så jag tog mina nycklar och sa åt dem att om dem städade riktigt ordentligt, så skulle jag gå med dem ner och titta. Tro mig! Dem har nog aldrig städat så fort någonsin! Men ner gick vi, och dem tyckte det var spännande. Dem hade så många frågor. Där var en cykel i den ena cellen (en barncykel som möjligtvis har hamnat där av förvaringsskäl) Då säger en av pojkarna "det är nog en cykeln som tjuven har snott från ett barn, det va nog därför han satt i fängelse" Älskar deras kommentarer! När vi hade varit där nere en stund och barnen hade ställt tusen frågor till mig sa en flicka, 3 år, "Nu orkar jag inte se mer på tjuvarna" Hon började nog tycka källaren vara lite väl läskig. :) Så då gick vi upp igen. Dem hade så mycket tankar och historier att berätta om vad dem sett, hört och tror. Ibland slutar man verkligen inte le på jobbet - och det är ju precis så det ska vara ! :)

När jag kom hem var det till att tagga för träning som började kl 18.00 Danzalt idag : )

Efter träningen skulle jag till EH med I (i tron om att dem stängde kl 21.00) Tio i åtta kom vi dit, när vi har beställt och allt säger hon i kassan "ja, vi stänger klockan åtta" AMEN HALLÅ! Kunde hon inte släppt det ut sig LIIITE tidigare? Där satt vi med vars en dricka, att dricka upp på ynka 10 minuter. Lite dåligt om du frågar mig!

Imorgon kommer en kass från "Mat i veckan" till mig. Det funkar ungefär som "Linas matkasse" Fast jag har valt en GI-anpassad kasse för 2 personer. Ska bli otroligt spännande att se vad som det bjuds på :) Spännande spännande ! :)

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar