onsdag 16 november 2011

Onsdag!

Lill-lördag idag :) Har haft en dag på jobbet! jobbade 8-14.30. Sen bar det hemåt och tog det lugnt. Dagen började med att vi insåg att vi nog fått kräksjukan på jobbet, 2 barn och en personal var hemma idag. Så när M kom hade hon köpt vitpepparkorn och Coca Cola, tydligen en gammal sjuk-kur att ta 7 korn och svälja hela tillsammans med coca cola, så det blev det. "Alla skulle göra det" sa M :) Det var ord och inga visor.

Blev ingen träning idag heller. Är helt enkelt för trött. Men nya tag nästa vecka! Jag har kört lite Zumba på egen hand här hemma :) Så jag har blivit svettig ändå.

Snart fredag, och jag är superspänd över vad vi ska göra på "personalfesten" M & C är så hemlighetsfulla!
Vi har fått nya vinterjackor på jobbet (peak performance) och så ska vi få nya vinterskor (timberland) Helt otroligt så generösa dem är! När man jobbade inom kommunal förskola fanns det inte ens en tanke på att ge sina anställda ett par ordentliga vinterskor! Dem fick en jacka, vind/vatten - jacka, med fleece i - that's it!
Jag älskar verkligen mitt jobb! Måtte jag aldrig sluta! :)

Imorgon efter jobbet bär det av till stan för att försöka hitta något att ha på sig på fredag. Klänning känns lite too much! Men en fin blus kanske? Eller ett fint linne att ha under min nya kavaj? :) Aja, det blir säkert bra =)

Snart dags att hoppa in i duschen :) Sen blir det tv'n för ikväll är det Grey's Anatomi :) Älskar den serien!

Imorgon är det torsdag, och det ska bli spännande :) Hihihii...

Syrran var i Ullared idag, och har köpt lite julklappar, även till mamma och pappa. Så nu vet jag vad som finns kvar till mig själv att handla. :) Det blir säkert jättebra :) Mamma och pappa har ju berättat vad dem önskar sig, för en gångs skull! Detta året är det dem som har svårt och inte vi :) Känns skönt! Har en del julklappar som inte är helt klara. Men det ska nog gå bra ändå ! :) Let's hope so! :)

T - spänd över din reaktion :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar