tisdag 1 november 2011

Den första November

Idag är det ytterligare en ny månad. En till sen är vi inne i december :) Tiden går så otroligt snabbt :) Men jag ser fram emot julen, advent och allt där till!
Den 24:e nov ska jag till Ullared, längtar sån bara den! Ska bli skoj att få shoppa loss lite! Se om jag hittar lite nya tomtar och annat smått och gott :) Har redan börjar på min "shopping"-lista.

T ringde idag, inte hört från honom på otroligt länge. Det var roligt att prata med honom! Blir nog en fika i nästa vecka för att ta igen gammal tid :)

Idag har jag tvättid, och jag ska snart gå ner i tvättstugan för att slänga in mina maskiner. Så otroligt skönt när det är gjort! :)

Idag på jobbet har vi städat ute, räfsat löv, sopat och varit riktigt duktiga! Barnen har självklart hjälpt till! De kan mer än vad man tror ibland :) Det får man utnyttja .. så länge dem verkligen vill hjälpa till! Det har ju varit så otroligt fint väder idag, solen har skinit och den har värmt lite! Ett perfekt höstväder! :) Man blir så glad när solen väljer att komma fram :)

Det sägs att "den som väntar på något gott aldrig väntar för länge". Men hur vet man hur länge man ska vänta, och om det finns något att vänta på? 

Tror jag har kommit på vad min kära lillasyster ska få i julklapp :) kom på en snille-ide idag :) Jag är inte helt 100 på om det blir det, men vi får se ;) hihi..

Julklappar är så otroligt svårt tycker jag! det har blivit en sak man gör bara för att man måste. Vi slår rekord varje år på antal kronor vi lägger på julklappar! Visst det är skoj att få julklappar, men roligast är det om det är någon genomtänkt eller något som man önskat sig.  Det är svårt att komma på vad man ska ge, och vad man ska önska sig.. :/ Saker som presentkort och pengar anses "tråkigt att ge" men hur perfekt är det inte? Hur bra som helst ;) 

1 kommentar:

  1. jag e klar med alla mina julklappar!
    känns som en dröm =)

    KRAM

    SvaraRadera