söndag 27 november 2011

Helgens äventyr

"so this is christmas" med Celine Dion är i högtalarna just nu, underbara toner! Äntligen är julen på väg :)

I fredags var C här, vi käkade tacos och sen pratade vi, tog igen lite. Längesen vi sågs, brukar inte gå så långt mellan gångerna. Men denna gången hade det gått nästan 2 veckor. <3 Det är skönt när man får tiden att verkligen sitta ner och prata. Hoppas hon känner det är lika bra som jag.

I lördags var det dags för utmaningarnas hus. Jag åt frukost, sen började jag så smått göra mig i ordning. Jeans, linne och kavajen fick bli outfiten. Kändes bra! Var sugen på att ta på mig mina glasögon, men dem fick bli hemma, linserna var på i alla fall :)
Jag har aldrig tidigare varit på utmaningarnas hus, det var skoj! Där finns 41 olika rum, och mitt lag lyckades sig in i 38 av dem. Vi slutade på första plats med 2700 poäng, medan tvåan hade 2050, så man kan säga att vi vann överlägset (inte för att skryta eller så ..)
Efter vinstfirande, åkte vi till "Nathalies på Pers krog" för lite fondue, underbart gott! Trevligt sällskap, god mat och god dryck. En helt klart lyckad kväll!

Idag har jag spenderat dagen med MJ & MA i K-stad. Julskyltning och fika. MJ är inte mycket för julen, så jag gjorde mitt bästa i att uppmuntra honom i hur mysig julen är. Det gick sådär, kan jag säga. Men jag ger inte upp! :) Dagen har varit trevlig, vi träffas ju inte så ofta någon av oss, så det är skoj att ta igen gammal tid. Blir ju så när någon flyttar upp, någon börjar jobba mycket och så vidare.

Idag lagade jag "orientalisk saffranskyckling" från mat-i-veckan-kassen jag fick. Blev inte min middag ikväll eftersom där fanns tacos kvar sen i fredags, så imorgon ska jag smaka - recension om det i morgondagens inlägg.

När jag kom hem, var det julpynt som gällde. Samtidigt som jag pratade med "den glada Helsingborgaren".
Lika trevligt som alltid, hur kan man annars prata i 3 timmar liksom?
Märkligt att samtalsämnena aldrig tar slut, men det är väl ett bra tecken? :)

Tänkte jag skulle lägga ut lite bilder för en gångs skull, men min telefon verkar inte vilja samarbeta med mig. Så jag får väl lägga till dem imorgon :) Nu börjar ögonen gå i kors, känns som det är dags för att krypa ner i min nybäddade säng med tomte-sängkläder :) Jobbet imorgon börjar 9.30 och slutar 16.00.

Godnatt!
T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar