torsdag 10 november 2011

Kalas för Bitis

Den stora dagen är här! Vårt tema är slut och Bitis födelsedag är kommen. I veckan skickade vi iväg en inbjudan till henne, och bjöd in henne på kalas på Lyckebo, för att fira att hon fyller år. Idag har dagen bestått av morotstårtebak och andra förberedelser. Vid middagen säger jag till barnen "jag tror inte Bitis kommer"
 Då tittade dem förvånat på mig och sa "tror du inte?"
 "Nej, det tror jag inte. Hon har ju inte kommit än. Men det är bra, då blir där mer tårta över till oss!".
"hon kommer nog senare" sa ett av barnen :) 

När alla barnen gick ut efter lunch, gick jag från att vara "fröken Therese" till att vara kaninen Bitis. Jag ska försöka få fram bilder från den dagen! Ska se om jag kan skicka dem från jobb imorgon :) 
Hela veckan har jag försökt att komma på hur jag ska låta för att förvränga rösten så gott jag bara kunde. Och på CD-skivorna är Bitis från Dalarna. Och jag har övat och övat! När jag kommer in genom grinden så kommer mina  första ord ut på någon dålig fort av gotländska :/ (LIKSOM VAD HÄNDE?!)
Det var ju lika bra att fullfölja min "dialekt" och köar hårt. Botten-nervös var jag. Men det gick bra! :) Barnen tycker ju att det är så skoj! Efter det gick de små och la sig, och vi fröknar, tillsammans med de små lekte ballong-leken! :) ALO vann ! :) GRATTIS ! 

Idag har jag varit på stan en snabbis med mamma, sen körde vi till Willys och handlade till lördag. Efter det bjöd hon på hamburgare (jag vet, jag borde inte) Sen körde hon mig hem igen.
Och när jag hade blivit avsläppt av mamma, inser jag att min cykel är i stan! Vilket innebär att jag har 2 val. Antingen så skiter jag i träningen, eller så får jag glatt gå ner till stan och cykla därifrån till träningen. Det blev alternativ 2 :) 
Så iväg på träning som var Zumba, men idag var det inte vår vanliga  instruktör, hon hade tydligen skadar rev-benen. Så idag var där en annan flummig kvinna som höll in passet. Hon var så otroligt härlig att jag inte kunde sluta le :) Lite halvrund var hon och kort tunt hår, hur gullig som helst ! :) 

Imorgon är det redan fredag, även denna veckan har gått snabbt! 
Helgen ser jag verkligen fram emot! Imorgon blir det kvalitetstid med J. Middag och någon god drink på Soft kanske? Sen på lördag är det ju dags för min middag ! Och jag längtar redan! Förrätt, varmrätt, efterrätt, "avec" och allt som hör en underbar middag till :) Och det är inte med vem som helst, utan min fina familj <3  

Nu har jag precis gjort ett nytt recept från min "mat i veckan"-kasse en indisk gryta med linser. Förvånandsvärt god måste jag säga. Jag har ju som sagt valt en GI-kasse, så jag har nästan inga kolhydrater bland mina ingredienser. Så det blev en gurk, tomat och persiljesallad vid sidan om grytan :) mumsigt ! :) 

Nu fick jag en invite av syrran på "wordfeud" :) 

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar