måndag 2 januari 2012

2012

Tvåtusentolv (tjugorhundratolv) har börjat.

Nyår:
Syrran skulle ha fest, och där skulle komma en del folk :) Jag kom dit lite tidigare för att hjälpa henne med förberedelser, mat och liknande.
Strax innan gästerna kom, fixade vi "snittar" (tunnbröd med baconost och skagenost) och bål (sprit, ginger ale, granatäpplejuice, tranbärsjuice och limesaft)
Mingel och sen var det dags för middag :) Fläskfilegryta med pasta och sallad :) Trots att vi satt trångt så funkade det, och det var hur mysigt som helst! :)
Efter maten, förberedde vi efterrätten (chokladpudding med vispgrädde) och sen var festen i full gång!
Snaps, spel, musik, skratt och massor med nyårglädje stod kvällen för! Om festen inte var igång tillräckligt så skulle ni varit med när jag satte igång "wannabe med Spice Girls" vilken stämning ! Och A som hade gitaren med sig, tog fram den och så hade vi allsång en stund. Fler och fler folk kom, och öset ökade :)
Vid tolvslagen gick vi alla ner till torget för att se raketerna och dricka skumpa!
Jag och J stannade nere på torget längre än de andra, vi minglade runt ett tag, sen gick även vi tillbaka till festen.

Klockan fyra tror jag de sista gästerna gick (jag skulle stanna över natten hos syrran). Men när alla hade gått, insåg vi att J var borta, och att han varit borta ett tag. (J är alltså en vän till några killar från festen. Han kom från Scottland och hade varken mobiltelefon eller plånbok med sig, och var i Sverige på besök). A valde att även han stanna i Svedala över natten eftersom J inte dykt upp. När vi vaknade blev vi oroliga, ingen hade hört något alls från honom. Vi gick ut för att leta, knackade på hos grannen (som inte öppnade). Ringde till polisen och till sjukhusen i närheten men utan resultat. A väntade ett tag innan han åkte hem. Dagen och kvällen gick utan att någon hörde något alls! (Han berättade vid ett tillfälle att när han varit på "oktoberfest" i Tyskland, vaknade han upp i en buske ned-blodad) Så vi var oroliga att det hade hänt honom något allvarligt!

Idag när jag ringde till syrran har han kommit fram. Visade sig att han gått upp i trapphusets vind (granntrapphuset) och inte visst vart han hörde hemma eller vart han skulle ta vägen. På dagarna hade han vandrat runt i Svedala, och frågat folk efter polisstationen, åkt dit och meddelat att han "var bortkommen", som i sin tur ringde A, så han kom och hämtade honom. Det han sa till A när han blev hämtad var "jag är så sjukt törstig" - tro fan det, dagen efter fyllan! Han är i alla fall välbehållen och utom fara längre! Nu kan man sluta oroa sig över det!

Annat än det så var nyår jätteskoj! Mycket folk, massor med glädje och gott att både äta och dricka! Tack syrran för en lyckad nyår!

På avstånd ser det ut som syrran speglar sig, men att det är jag i spegelbilden

Värdparet

Smarrig bål

Tunnbröds-snittar


fläskfilegryta med pasta och sallad

Chokladpudding med extra grädde

Låten som fick festen att gå från bra till BRAAA!!

Nere vid torget



Något vidare nyårslöfte har jag inte detta året. Jag tänker ta allt som det kommer. Träningen ska fortsätta såklart, jag tänker även se till att göra det jag vill, göra saker för min egen skull och inte enbart för alla andra. Jag tänker visa min uppskattning till mina vänner och min familj. För det är trots allt dom som gör mig hel. 

Idag var jag och ALO nere och hämtade träningskort vi fått genom jobbet (som om cheferna inte var generösa som det var - äsch dem tycker väl vi borde gå ner i vikt allihopa? ;) 
Efter det bar det av med bilen till Willys för "veckohandling" men där är nog mat till mer än en vecka, jag är ju trots allt ensam i detta hushållet. 
Fick käka middagen (köttfärssås och makaroner) med sked idag, eftersom jag insåg att jag glömt alla mina bestick hos syrran, som lånade alla 12 av varje till nyårsdukningen. Så tänkte jag skulle göra det typ nu :) 

Hoppas alla har haft ett bra 2011, och att 2012 blir ett ytterligare bra år! Njut - för det ska jag göra!
T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar